י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תקיפת הרב קרמר: מעצר החשוד הוארך בשנית

למרות שעורכי דינו של החשוד טענו כי מדובר בעבירות תקיפה ברף החשוד, האריכה השופטת בשנית את מעצרו • השופטת בהארכת המעצר: "מדובר בתקיפה שאינה ברף הנמוך"

הגאון רבי משה קרמר ממנהיגי ברסלב
הגאון רבי משה קרמר ממנהיגי ברסלב

המחלוקת בברסלב בגלל פרשת הרב ברלנד: האורך ביומיים נוספים מעצרו של דוד מילר, החשוד בתקיפת הגאון רבי משה קרמר ממנהיגי חסידות ברסלב בשבת לפני כשבועיים בשכונת מאה שערים בירושלים.

שלשום נעצר דוד מילר, בחשד כי היה מעורב בתקיפתו של הרב קרמר על רקע המחלוקת בחסידות ברסלב בעקבות הרב ברלנד. לאחר שחוקרי המשטרה ניסו לאתרו ללא הצלחה, התייצב ביום ראשון מילר בתחנת משטרת לב הבירה והכחיש את מעורבותו בתקיפה.

הרב קרמר הגיש תלונה במשטרה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בידי המשטרה תיעוד מצלמות אבטחה מהתקיפה.

"על פי החשד, מילר הוריד לרב את השטריימל, נאבק איתו ובעט לו בשטריימל" אמר נציג המשטרה בדיון. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בארבעה ימים אולם השופטת מיקה בנקי לא הסכימה לכך ואמרה כי "יש לבחון היטב האם החשד מתחזק" והאריכה את מעצרו ביממה. היום, החשוד מילר הובא בשנית לבית המשפט והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים "החשד התחזק במידה ניכרת" אמר נציג המשטרה רס"ר ניר בן חיים.

לאור העובדה שבעבר הורשע החשוד בעבירה של תגרה, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו מחשש לשיבוש הליכי חקירה, מסוכנות והמשך חקירה. בבקשה היום, הוסיפה המשטרה עבירה נוספת בה הוא חשוד שביצע כלפי הרב קרמר, "הוא שבר מזגן ששייך לאותו קשיש" (הרב קרמר. א.ש.). עוד עלה בדיון, כך נודע ל'בחדרי חרדים', כי בוצע מסדר תמונות שהציגו בפני הרב קרמר, למרות שהרב לא זיהה את מילר, אשת הרב זיהתה אותו ואישרה כי הוא זה שביצע את התקיפה.

עורכי הדין של החשוד, יוסי נדב ומאיר כהן טוענים כי מדובר בתקיפה והיזק לרכוש, המהוות עבירות ברף הנמוך. "גם אם מחר יוגש כתב אישום, ברור על פי הפסיקה כי לא ישב יום נוסף במעצר או בכלא. אלו עבירות שמסתיימות בשל"צ", וביקשו לשחרר בתנאים מגבילים.

אולם, השופטת מיקה בנקי אמרה בדיון כי הוצגו בפניה מסמכים מהם עולה כי "החשד הסביר התחזק בעוצמה ניכרת". בעניין התקיפה אמרה "צפיתי בסרטון האירוע, ומדובר בתקיפה שאינה ברף הנמוך ביחס לגילו של המותקף (80. א.ש) והתנהלות התוקף ואלו שהיו עימו". לאור זאת, האריכה השופטת את מעצרו ביומיים נוספים עד ליום חמישי.,
הרב משה קרמר דוד מילר מאה שערים תקיפה ברסלב הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד