י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מאיר כהן, כוכב 'שבת היום' נשפט וקיבל עונש קל במיוחד: חודש על תנאי

הנה ההוכחה למה מערכת שלטון החוק אינה יכולה להיאבק נגד קמפיינים של קיצונים חרדים, הפועלים בטיעוני אידיאולוגיה • על הכוכב הכי פופולרי בישראל של מחאות אלו - מי שכונה 'שבת היום', נגזר עונש קל, וגם זה רק בדוחק רב ולא על עצם המחאה

מאיר כהן, כוכב 'שבת היום' נשפט וקיבל עונש קל במיוחד: חודש על תנאי

מאיר כהן תלמיד ישיבת גרודנא באשדוד שהתפרסם עם הכינוי "שבת היום", הורשע בהסדר טיעון ובית המשפט גזר עליו חודש מאסר על תנאי, כך מדווח היום העיתון כאן דרום.

כהן הפך לסמל המאבק החרדי נגד חילולי השבת באשדוד כאשר תועד צועק "שבת היום" במקומות בהם מתרחש חילול שבת. בעיקר התפרסם כשהגיע מידי שבת להפגין במתחם "הביג פאשן" בעיר, שם מחה באקטיביות ובצעקות נגד מחללי השבת ולעיתים אף נכנס עמם להיתקלות.

הוא הפך לכוכב רשת ארצי כאשר מחללי השבת תיעדו אותו בטלפון מתוך מטרה להניא אותו מלמחות במקום שוב ושוב, אך הוא התעקש - ובסרטון המצורף הוא גם מסביר למה, להמשיך ולהגיע כל שבת. הסרטונים הפכו לוויראלים ברשת וקבלו שיתופים רבים ברשתות החברתיות.
'שבת היום' תוקף חייל חרדי בצעקות

במקביל למחאותיו בעניין השבת, המשיך כהן את מסורת ישיבת גרודנא וראש הישיבה זצ"ל, על כך שבענייני יהדות יש למחות בלי להתחשב בסביבה. כך שבנוסף, כהן תועד כמוחה נגד חיילים חרדים תוך שהוא צועק לעברם חרד"ק ומבייש אותם ברבים. באחד המקרים בהם תקף חייל חרדי נעצר.

כתב אישום הוגש נגדו וכהן הואשם תחילה בהתנהגות פרועה במקום ציבורי ובהפרעה לשוטר, אך בהמשך הושג הסדר טיעון בין המשטרה לעו"ד מיכאל בוסקילה. לפי ההסדר כהן הודה והורשע רק בהתנהגות פרועה במקום ציבורי.

עו"ד של כהן, מיכאל בוסקילה אמר בדיון שנערך בבית משפט השלום בקריית גת בשבוע שעבר בטרם מתן גזר הדין: "ההתלבטות הייתה רבה. מדובר בעבירה שההרשעה בה מאוד גובלת בפגיעה בזכותו של אדם למור את מה שיש לו לומר. הוא צעק "שבת היום" במתחם "הביג". והנאשם לוקח אחריות ולא מתקרב למרכז "הביג" מאז האירוע".

השופטת נועה חקלאי ציינה שלפי כתב האישום המתוקן הרי שב-27 ביוני 2015 התנהג בצורה פרועה במתחם "ביג" באשדוד, בכך שהגיע לכניסה למקום, וצעק על המאבטחים שוב ושוב, ועל האזרחים, "שבת היום", "כופרים", "גויים", מה אתם קונים פה בשבת?" - כל זאת תוך שהוא מניף את ידיו כלפי המאבטחים והעוברים ושבים. הנאשם סירב להתפנות מהמקום לבקשת המאבטחים".

השופטת נועה חקלאי אימצה את הסדר הטיעון ובנוסף לחודש מאסר על תנאי, הורתה לכהן לחתום על התחייבות כספית בגובה 2000 ₪, ולהימנע מביצוע עבירה זהה למשך שנתיים.
'שבת היום' מציג את עמדתו - מדוע הוא צועק

עו"ד מאיר בוסקילה, פרקליטו של מאיר כהן אומר הערב בתגובה לבחדרי חרדים: "אני שמח שבית המשפט קיבל את עקרון העל שבמדינה דמוקרטית מותר לכל אדם להפגין את דעותיו ובכך ניטל העוקץ מכתב האישום והוא תוקן לקולא באופן משמעותי ומשכך אף נסתיים בקול ענות חלושה. משטרת ישראל חייבת להפנים את המסר של בית המשפט".
שבת היום מחאה בצעקות חרדקים עונש קל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד