י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרובוט החדש של גוגל "שיגרום לכם לסיוטים בלילה"

מייסד בוסטון דיינמיקס, חטיבת הרובוטיקה המפסידה של אלפבית, חשף את הרובוט "הנדל" בכנס בלוס אנג'לס; סרטון של המצגת הודלף לרשת

  • ז' שבט התשע"ז
הרובוט החדש של גוגל "שיגרום לכם לסיוטים בלילה"



חברת הרובוטיקה בוסטון דיינמיקס, שנרכשה על ידי גוגל בשנת 2013 ונודעה ברובוטים המוזרים ולעיתים מפחידים שפיתחה ואשר הפכו לכוכבי יו-טיוב, פיתחה רובוט חדש שאפילו מייסד החברה הגדיר בתור "רובוט שיגרום לסיוטים בלילה".

מייסד ומנכ"ל בוסטון דיינמיקס, ד"ר מארק רייברט, הציג סרטונים של ביצועי הרובוט בכנס שנערך שלשום בלוס אנג'לס, וסרטון של המצגת הודלף לרשת על ידי אחד הנוכחים.

בטרם הקרין את הסרטונים של הרובט החדש, הזהיר רייברט את הצופים: "זוהי מצגת בכורה של מה שאני חושב שיהיה רובוט שיגרום לסיוטים בלילה, אם אתם דומים לי".

שמו של הרובוט החדש, "הנדל" (Handle - להחזיק או לטפל בלועזית), שאוב מכך שמטרתו בסופו של דבר תהיה להחזיק חפצים ולהעביר אותם ממקום למקום.



מייסד בוסטון דיינמיקס, שהציג בעבר שורה של מוצרי רובוטיקה ניסיוניים, בהם רובוט-כלב, רובוטים מבוססי חרקים ורובוט "קראטה קיד", ציין כי "הנדל" הוא הרובוט הראשון של החברה שמשלב גם רגליים וגם גלגלים, ומסוגל לשמור על איזון מושלם בעודו נוסע במהירות גבוהה.

כפי שניתן לראות בסרטון שהציג רייברט בכנס, "הנדל" גם מסוגל לקפוץ ולדלג ללא קושי מעל מכשולים. "זה הרבה יותר יעיל מאשר רובוט עם רגליים", אמר רייברט.

אף כי ביצועי "הנדל" מרשימים, ספק אם הערתו של רייברט על כך שהרובוט עלול לגרום לסיוטים תתקבל יפה בהנהלת אלפאבית, החברה האם של גוגל שמנסה כבר שנה למכור את חטיבת הרובוטים המפסידה.

מנהלי אלפאבית, הנחושים לוודא כי כל החברות שפועלות תחתיה צפויות להניב הכנסות ממשיות, הגיעו למסקנה כי לא סביר שבוסטון דיינמיקס תייצר מוצר שאותו ניתן יהיה למכור בשוק בשנים הקרובות, ועל כן העמידו בשנה שעברה את החטיבה למכירה.

בין החברות שהוזכרו כמועמדות לרכוש את החטיבה נמנו ענקית המסחר המקוון אמזון , שמייצרת רובוטים עבור מרכזי ההזמנות העצומים שלה, וחטיבת המחקר של יצרנית הרכב היפנית טויוטה.

במצגת בלוס אנג'לס, רייברט גם הציג סרטונים בהם נראה דגם הרובוט דמוי אדם "אטלס" מבצע מטרות חדשות כמו להסתובב במסעדה ולסייע לאדם לשאת אלונקה.
רובוט הנדל גוגל בוסטון דיינמיקס רובוטיקה הדלפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד