י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שוקת שבורה בחצר: לאן נעלמו המיליונים?

מעילת ענק בקופת חסד של חצר חסידית בירושלים: "היו 14 מיליון שקלים בקופה והם נעלמו"

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר

מעילת ענק בקופת חסד חסידית: בחצר חסידות ירושלמית בירושלים, המונה מאות משפחות, התבשרו החסידים בשבועיים האחרונים כי בקופת החסד בה הם חסכו את מיטב כספם - אין כסף.

מדובר בקופה שהוקמה לפני למעלה מעשור במטרה לעזור לחסידים, כאשר כל מי שהפקיד 10 אלף דולר, יכול היה לקבל סכום של שלושים אלף דולר לאחר מספר שנות חסכון, לצורך נישואי ילדיו. כך גם בחורי החסידות הפקידו סכומים שאספו לטובת הקופה, ובתמורה יכלו לקבל מענק או הלוואה גדולה בעת שיינשאו.

אחד מבכירי החסידות נבחר לנהל את הגמ"ח על ידי האדמו"ר, ואף נבנה לו חדר בישיבה בו קיבל קהל. אותו בכיר ניהל את הגמ"ח, עד למשבר האחרון.

לאחרונה חשדו ראשי החסידות שהקופה אינה מתנהלת כראוי, ומשכו ממנה את כספם ללא הודעה לאיש. לפני שבועיים, חדל מנהל הקופה מלשרת את הבאים ופסק מלהגיע לחדרו. הוא גם דחה את האנשים שביקשו למשוך כסף מהקופה.

בחסידות שורר הלם מהסיפור. אחד החסידים אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים' "זו שוקת שבורה. ככל שאנו יודעים, אמור להיות בקופה סכום של לפחות 15 מיליון שקל. כעת הקופה מרוקנת אין קרן ואין כסף, אברכים שמו את מיטב חסכונותיהם וכספם ושום דבר".

- מה הרבי אומר על כך?

"אני רוצה להתנסח בזהירות מופלגת, כל מי שנכנס לרבי הוא אומר לו לא לדבר על כך והוא אומר שהכול מטופל, אני נזכר שכשהקימו את הגמ"ח, אחיו של הרבי מבית שמש הביע התנגדות נחרצת שאותו מנהל ינהל את הקופה".

החסיד מביע כעס רב על בכירי החסידות ואומר "אותו מנהל גמ"ח עשה בכסף כבתוך שלו ובנה לעצמו דירת יוקרה בירושלים. אני לא מצליח להבין מדוע כולם שתקו ועכשיו כולם מגלגלים עיניים לשמים".

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי הקופה עדיין עובדת והיא ממשיכה לגבות הוראות קבע מלווים כמידי חודש בחדשו, לא ברור האם בחסידות יעלימו עין וימשיכו כרגיל, או אם יחזירו לחסידים את הכסף.
חסידות מעילה קופת חסד שוקת שבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד