י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שמונה עצורים בהפגנות קיצונים חרדים אמש

שלושה שבועות לאחר מעצרו של פרידמן, אחד הפעילים הבולטים בהפגנות הקיצוניים, יצאו אמש עשרות מוחים לכיכר השבת בירושלים ורמת בית שמש; המשטרה עצרה שמונה מוחים

הפגנת קיצונים, צילום ארכיון: יעקב לדרמן, פלאש90
הפגנת קיצונים, צילום ארכיון: יעקב לדרמן, פלאש90

ללא גיבוי רבני ותוך כדי הפרעת מנוחת השכנים, הפגינו אמש (א') עשרות קיצונים חרדים על החלטת בית המשפט לפני שבוע להאריך עד תום ההליכים את מעצרו של בנימין פרידמן מבית שמש.

במסגרת פעולות המחאה, נערכו הפגנות במקומות המועדים - כיכר השבת בירושלים‏ וברחוב נהר הירדן בבית שמש. במהלך ההפגנה התחפש בלש לחרדי, וכשהוא לבוש בכובע וחליפה עצר מפגין החשוד שדרדר פח אשפה לעבר הכביש.

במסגרת ההפגנות נעצרו שמונה מפגינים: שישה בבית שמש ושניים בירושלים. יש לציין כי מדיניות המשטרה בתקופה האחרונה בטיפול במפגינים ובמוחים השתנתה, אם בעבר היו משחררים את העצורים תוך זמן קצר, על פי המדיניות החדשה החשודים נותרים במעצר 24 שעות לפחות, ונגד רובם גם מוגשים כתבי אישום.

כזכור, ביום ראשון שעבר דווח ב'בחדרי חרדים' כי מעצרו של בנימין פרידמן (44), תושב בית שמש, הוארך עד תום ההליכים על ידי בית משפט השלום בירושלים, זאת שבועיים לאחר מעצרו.

נגד פרידמן הוגש כתב אישום על עבירות של השגת גבול והכשלת שוטר בעת מילוי תפקידו. המשטרה ביקשה בעבר להותירו במעצר בית עד תום ההליכים, מחשש כי יתחמק מהליכי השפיטה כפי שעשה בעבר. באחד הדיונים הוא אף פצח בשירת "בשלטון הציונים אין אנו מאמינים", כך גם במהלך החקירות במשטרה; השתתפות בהפגנות בבית שמש במתחם גולובנציץ והפרעה לשוטרים במקום; הפרת הוראה חוקית ועוד.

לאחר שפעם אחר פעם הוא לא התייצב לבית המשפט או שסירב לשתף פעולה, הוא נעצר והמשטרה הגישה בקשה למעצר עד תום ההליכים. "בית המשפט שם מבטחו בו ומחליט לתת אמון במשיב ולהורות על שחרורו בתנאים ולמרות זאת המשיב "מצפצף" על הוראות ביהמ"ש ומפר את תנאי שחרורו פעם אחר פעם" אמר נציג המשטרה.

השופט דוד שאול גבאי-ריכטר קיבל את הבקשה, אמר "נדמה לי כי מיצינו את היכולת להבליג ולהכיל את התנהגותו של המשיב. ספק בעיני אם התנהגותו מהווה ביטוי לתרבות כלשהי שכן אף במקורותינו יש לכבד ערכאות", והאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

מדוע רק שלושה שבועות לאחר מעצרו הוחלט לצאת ולהפגין? למפגינים פתרונים.
קיצונים חרדים מעצר מפגינים פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד