ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

השירות החדש של פלאפון לרשויות ולעסקים: תספק מידע על מיקום ותנועת לקוחותיה

פלאפון נכנסת לעולם הביג דאטה ומשיקה שירות בשם Pelephone Smart Data, במסגרתו תאסוף החברה מידע על מיקומי ותנועות הלקוחות שלה, ותחומי עניין • מהחברה נמסר כי המידע הוא אנונימי לחלוטין

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



לקוחות פלאפון, אתם תחת מעקב: החברה הכריזה על מנוע צמיחה חדש שלה, עם כניסה לעולם שירותי המידע (Big Data). החברה הודיעה על השקת שירות בשם Pelephone Smart Data. השירות מיועד לעיריות, משרדי ממשלה, רשתות קמעונאות וחברות תחבורה, ויכלול מידע רחב שהחברה תאסוף על מיקומי הלקוחות שלה, תנועת הלקוחות ואף תחומי העניין (לפי הרגלי הגלישה). החברה מדגישה כי המידע שנאסף הוא אנונימי לחלוטין, ונועד להצביע על מגמות.

כך למשל, עירייה תוכל לרכוש מפלאפון מידע לגבי מי מגיע לעיר, מהיכן, באילו שעות, מה הם אזורי התעסוקה העיקריים, מה הם תחומי העניין של המבקרים, וכדומה. פלאפון תוכל לספק מידע דומה לרשת קמעונאות לגבי סניף ספציפי, או לספק מידע כחלק מבחינה של הקמת סניף. להבדיל, פלאפון תוכל גם להגיד בדיוק די רב, מה מספר הנוכחים בהפגנה או מופע רב משתתפים אחר. החברה עומלת על השירות בשנה האחרונה, וכדי לקצר את התהליך היא חברה לשותפה, רשת הסלולר הבינלאומית טלפוניקה (הפועלת ב-22 מדינות), ממנה רכשה פלאפון את הקוד.

אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק בפלאפון: "פלאפון מחויבת לחדשנות, וכחלק מפיתוח מנועי צמיחה חדשים לחברה, זיהתה פוטנציאל בתחום הביג-דאטה. מדובר בתחום בהתפתחות מואצת בעולם. מבדיקות שערכנו עולה כי קיימת דרישה עצומה בשוק הישראלי לפתרונות מידע, אשר בסופו של דבר יביאו לשירות טוב יותר לצרכנים ולמשתמשים בישראל".

מפלאפון נמסר: "השירות יסייע לחברות ולגופים ציבוריים בתכנון איכותי, בביצוע פרויקטים מורכבים, בהתייעלות, בהגדלת הכנסות ובשיפור השירות למשתמשים ולצרכנים. פתרון המידע של טלפוניקה נחשב ליעיל, מוערך ומאובטח ברחבי העולם, ולמוביל בכל הקשור בשימוש בביג-דאטה. הוא מצליח באירופה ובדרום אמריקה מזה מספר שנים ומגיע לראשונה לישראל. הצלחתו ויתרונותיו הם בדיוק, בחיזוי נכון של מגמות על בסיס מידע סטטיסטי, בניסיון רב ובסטנדרטיזציה של שירותים ומוצרים. במסגרת התהליך מובטח שירות אסטרטגי ללקוח שנתפר למידותיו ובהתאם למטרותיו.

"בדרך זו ניתן, למשל, לסייע לרשויות התחבורה במידע סטטיסטי על התנועה, אשר מאפשר אופטימיזציה בתכנון תשתיות ובקבלת החלטות בתחום. טלפוניקה ביצעה פרויקט בנושא זה עבור חברת "Highways England", אשר מתחזקת את מערכת הכבישים הבינעירונית באנגליה, וסייעה לה להביא מידע חשוב לשולחן קבלת ההחלטות. המידע העצום ברשת שנוצר שם מדי יום (4 מיליארד אינטראקציות) – הפך לנתונים סטטיסטיים בעלי ערך למתכנני התנועה במקום.

"פתרון זה הינו בעל ערך גם לתעשיית התיירות. טלפוניקה ביצעה שירות דומה במדריד, ועבדה בין היתר עם ארמון המלך במדריד. במסגרת זו נותחו העדפות התיירים בעונת הכריסמס של 2014-15 והאטרקציות המעניינות אותם". המוצר שפלאפון משיקה דומה למוצר שהשיקה בעבר חברת הזנק ישראלית בשם TrendIT על רשת סלקום וגם היא ידעה למנות ריכוזי קהל גדולים ומגמות תחבורה.
פלאפון ביג דאטה איסוף מידע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד