י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מעצרו החריג של ראש הישיבה: בעקבות הארכה נוספת היום ירצה 28 יום

אם לא יוגש כתב אישום נגד ראש הישיבה מקריית ספר עד למוצאי שבת - הוא ישתחרר ממעצר, שכן הארכת המעצר החריגה עד כה - 28 ימים, תגיע לשלושים יום - וזו המגבלה בחוק

מעצרו החריג של ראש הישיבה: בעקבות הארכה נוספת היום ירצה 28 יום
יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר 25 ימים, הוארך שוב מעצרו של ראש הישיבה ממודיעין עילית: אל בית משפט השלום בירושלים הובא הבוקר בפעם השמינית, ראש הישיבה ממודיעין עילית החשוד בפגיעה בתלמידיו. החשדות נגדו פורסמו לראשונה ב'בחדרי חרדים' כמו גם הדיווח כי בעקבות כך, עזב את ישראל.

היום (ב') הבוא שוב לבית המשפט שם השופטת מיקה בנקי האריכה את מעצרו עד ליום חמישי הקרוב, עד אז יוגש ככל הנראה יוגש נגדו כתב אישום.

על פי חשד חוקרי המשטרה ממחוז ש"י, במהלך עבודתו כראש ישיבה במודיעין עילית, החשוד תקף את אחד מתלמידיו וזה הגיש תלונה במשטרה. עם פתיחת החקירה החלו חוקרי המשטרה לזמן אנשי צוות מהישיבה על מנת לברר על המעשים החמורים, אלא שהדבר הגיע לאוזנו של ראש הישיבה והוא עלה על טיסה לניו יורק, דבר שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

לאחר כחצי שנה בה שהה בארה"ב - לפני כחודש וחצי, הוא שב ארצה ונכנס למסגרת בה אמור היה שוב להיות במגע עם בחורים, לקראת קבלת תפקיד בישיבת הרב שטרנבוך, זאת אחר שאיחד עמה את הישיבה הגדולה שהקים בשנתיים האחרונות. לאחר שבועות התייצב מיזמתו בתחנת משטרה ונעצר.

ראש הישיבה הובא להארכת מעצר מעת לעת והיום כאמור, הוארך מעצרו בהארכה שיחסית אינה מצויה - זוהי הפעם השמינית שהוא מובא לדיון בפני בית המשפט - עד ליום חמישי, אז ימלאו 28 ימים למעצרו. ביום חמישי כפי הנראה תוגש כתב אישום או הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום, אחרת לא יוכלו להאריך את מעצרו שוב, מעבר ל-30 יום, וראש הישיבה ישתחרר במוצאי השבת.

עילות החזקת אדם במעצר הן שלושה: אפשרות כי החשוד ישבש את החקירה, אפשרות כי ימלט, או חשש ממסוכנותו. הסיבות האמיתיות להארכת מעצרו בצורה כה חריגה לא ברורות, משום שאנשי המשטרה מציגים בפני השופטת בכל דיון חומרים חסויים.

ההנחה הרווחת בקרב מכריו היא כי בשל שהותו בחו"ל תקופה ארוכה יטענו במשטרה לחשש מבריחה. אולם לא נראה כי יש לכך סימוכין, ונראה כי המשטרה מעמיקה לחקור ולפשפש בפרשה וטוענת בכל פעם מחדש על פעולות חקירה נוספות שעליה לבצע, ומסתבר כי על פי טענתה לראש הישיבה יש את האפשרות לשבש את החקירה.

עו"ד אלי כהן, פרקליטו של ראש הישיבה אומר ל'בחדרי חרדים' כי נוספה תלונה של תלמיד נוסף נגד מרשו, "תלונה אחת מלפני שש שנים ותלונה נוספת מלפני שנתיים וחצי". לדבריו, "בית המשפט צריך לשים סוף להארכות מעצר חוזרות ונשנות, בפרט שהשופט משה ברעם מבית משפט המחוזי כבר הביע את דעתו שצריך לסיים את המעצר ולבחון חלופה".

"החשוד משתף פעולה עם החוקרים ומוסר גירסה מפורטת, עונה על שאלות אך מכחיש מכל וכל את ביצוע העבירות המיוחסות לו. בנקודה זו, הארכות המעצר המדוברות, מעידות על חולשה בראיות, אחרת היה מוגש כתב אישום הרבה קודם. במצב הדברים הזה, אנחנו נוכיח את חפותו במשפט, אם יהיה".

אחד מבני משפחתו ציין ל'בחדרי' כי המשטרה לכל אורך הדרך, כך גם העסקנים הפועלים לצד המשטרה, הבהירו לא אחת כי מטרתם היא להגיע למתלוננים נוספים ולצורך כך ביקשו שוב ושוב להאריך את מעצרו. "בדיון לפני עשרה ימים השופט העיר לחוקרים ואמר להם שזה לא חוקי להחזיק אדם במעצר על מנת לאתר מתלוננים נוספים, אך החוקרים אמרו שלא זו הסיבה" אמר.
ראש הישיבה מעצר חריג 28 ימי מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד