י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לא אידיאולוגיה, לא רבנים ולא תורה: פורעי הפלג מחפשים תשומת לב

פורעי הפלג הירושלמי הקיצוני אינם פועלים לפי אידיאולוגיה, הוראת רבנים או למען "הצלת התורה", הם בסך הכל מחפשים קצת תשומת לב ולהפיג את השעמום שלהם בהיכלי הישיבות עם מנת אקשן. לבינתיים, מי שסובל הוא הציבור החרדי // דעה

הפגנות פורעי הפלג הקיצוני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הפגנות פורעי הפלג הקיצוני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פורעי הפלג הירושלמי הקיצוני אינם פועלים לפי אידיאולוגיה, הוראת רבנים או למען "הצלת התורה", הם בסך הכל מחפשים קצת תשומת לב ולהפיג את השעמום שלהם בהיכלי הישיבות עם קצת אקשן. לבינתיים, מי שסובל הוא שאר הציבור החרדי.

בשביל להבין מה קורה פה צריך ללכת להתחלה. קבוצה קטנה מהציבור החרדי החליטה יום אחד למרוד בהנהגתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. מאותו רגע הכל נהיה מותר - מותר לזרוק ביצים על מנהיג הציבור הליטאי, מותר לקלל אותו ומותר, בשם 'התורה' כמובן, לגרום לסבל בל יתואר לכל המגזר החרדי.

כותב השורות מתגורר בשכונת גאולה בירושלים. כמעט מדי שבוע אני עד להפגנות של הקיצונים הליטאים והקיצונים ממאה שערים. את הסבל שנגרם לתושבי השכונה, כמו גם לכל מי שמגיע למקום - עשרות אלפים ויותר ביום, לא ניתן להסביר במילים.

העשן המיתמר כמעט בכל לילה "בתקופות הטובות" של אותם קיצונים מסריח את השכונה, פוגע בבריאות הילדים, נשים, זקנים וחולים המתגוררים במקום, כמו גם לכל בעלי העסקים. חסימת הצירים משבשת את סדרי החיים של כולם, אבל לפורעים הקיצונים זה לא מפריע.

כי בשם "ההשקפה" מותר הכל, כבר אמרנו. מותר להשחית רכוש, לשרוף פחים, לעקור רמזורים ולעצור את התנועה ואת החיים של התושבים החרדים. מותר לצעוק על שוטרים "רוצחים" ו"נאצים", לצרוח על חייל חרדי שסבא שלו מתבייש בו, מותר לצעוק על חיילת מסכנה שעברה במקום "שיקסע". למה לא? הרי 'אנחנו פועלים בשם ההשקפה'.

הפגנות פורעי הפלג הקיצוני, היום (קובי הר צבי)צילום: הפגנות פורעי הפלג הקיצוני, היום (קובי הר צבי)
הפגנות פורעי הפלג הקיצוני, היום (קובי הר צבי)

ובכן, אותם אלו שפועלים "בשם ההשקפה", בשם ההוראה המוזרה שלא להגיש דיחויים בצבא (הרי נושא הדיחויים היה במשך שנים מקובל על כולם. מה קרה פתאום שאסור להגיש דיחוי?), כן מגישים דיחוי. הפתעה, הפתעה. כן, מרבית תלמידי הישיבות שאתם רואים מתפרעים ברחובות מגישים גם מגישים דיחוי, למרות ההוראה שלא לעשות זאת.

ישנם רק כמה "פרייארים" שהחליטו לקבל על עצמם את ההוראה ולא להגיש דיחוי. או אז, כל אותם אלו שמגישים בשקט בשקט את הדיחויים, יוצאים "להגן בחירוף נפש" על אותו מטומטם תורן ובכך לנקות קצת את מצפונם על כך שהם דווקא לא נשמעים לאותה הוראה.

על הדרך אפשר לזכות בתשומת לב תקשורתית, לצעוק על שוטרים, לעשות קצת אקשן ברחובות ולגרום לסבל למאות אלפי בני אדם. כשגדולי ישראל החליטו על "עצרת המיליון" היא נעשתה בצורה המכבדת את בני התורה, בצורה מסודרת ומאורגנת, להבדיל מההפגנות המופרעות שאנחנו רואים בחודשים האחרונים.

הפגנות פורעי הפלג הקיצוני (צילום: קובי הר צבי)צילום: הפגנות פורעי הפלג הקיצוני (צילום: קובי הר צבי)
הפגנות פורעי הפלג הקיצוני (צילום: קובי הר צבי)

הדבר המעניין באותו פלג קיצוני ומטורף שהוא פועל בשיטות של ארגוני הטרור. יורים מתוך אזור של חפים מפשע ואז כשתוקפים אותם חזרה מעמידים פני קורבן וזועקים חמס. מי שהתחיל את גל הטרור החרדי נגד מנהיגיו לא יכול פתאום לצעוק כשמשיבים לו מלחמה ומנסים להתגונן מפניו.

הסכנה הכי גדולה לציבור החרדי היא אותה קבוצה קטנה שמנסה בכל דרך לפלג את הציבור החרדי ולמרוד במנהיגיו. מה יגידו בציבור החילוני כשהם רואים אנשים חרדים, יראי שמיים בחייהם הפרטיים, שמטנפים על מנהיג הדור.

לסיום, בקשה קטנה מפורעי הפלג: קיבלתם את הסיקור התקשורתי שרציתם, אתם יכולים לחזור ללמוד בישיבות ולעשות מה שאתם אמורים באמת לעשות.

יש לי חדשות בשביל אותה קבוצה מטורפת וקיצונית - הציבור החרדי הולך, וימשיך ללכת, בגאון אחר מנהיגיו. דרכה של אותה קבוצה, דרך הפלגנות והשנאה, לא תצלח.
הפלג הירושלמי הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 103 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד