ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ראש כולל גור: הגאון רבי אברהם זילברשטיין זצ"ל

אחד מיקירי חסידי גור ובן למשפחה של מרביצי תורה וחסידות הלך לעולמו הבוקר. 'בחדרי חרדים' עם פרופיל לדמותו הגבוהה

הגאון החסיד רבי אברהם יהושע זילברשטיין זצ"ל
הגאון החסיד רבי אברהם יהושע זילברשטיין זצ"ל

ברוך דיין האמת - הבוקר (שני) נפטר באשדוד הגאון החסיד רבי אברהם יהושע זילברשטיין (אברהם וואוועס) זצ"ל, ששימש ראש כולל גור בחיפה במשך שנים ארוכות והלך לעולמו בגיל 75.

הגר"א זילברשטיין זצ"ל נולד בי"ב טבת תש"ב בתל אביב של מעלה, לאביו רבי זאב (וואווע) זילברשטיין ז"ל, שהיה מיחידי הסגולה ומראשי חצר הקודש, כשהוא מאציל מהודו על באי השטיבל הידוע ברחוב הקישון 33.

אביו רבי וואווע הקים בית של תורה וחסידות מהנדירים שקמו באותו הדור. זכה וכל בניו שימשו בכתר תורה וחסידות: בנו הגדול רבי שלמה זצ"ל שימש כרבה של גור בבני ברק, בנו השני הגאון רבי חיים זצ"ל שימש כרב חסידי גור והמקוואות בתל אביב, בנו השלישי הגאון רבי מאיר שיבלחט"א רבם של חסידי גור בירושלים. הגאון רבי יצחק ר"מ בישיבת שפת אמת, והחסיד רבי ישראל גרוינם זצ"ל ממייסדי שטיבל גור ברחוב הרב דסלר.

רבי אברהם היה אחיו התאום של רבי איצה, מרמ"י ישיבת שפת אמת, והם היו הולכים ביחד במשך שנים ארוכות ומדברים ביניהם בדברי תורה. רבי אברהם זצ"ל, כשאר אחיו, זכה לשמש את האדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל כשהיה נופש בהר הכרמל, ולא זז ממנו כל הימים. רבי אברהם היה מזכיר בערגה שנים אחרי אמרות טהורות ששמע בקודש פנימה.

כחלק מדאגתו לכלל ישראל ביקש ממנו הרבי הבית ישראל לייסד מתמידים לילדים בחיפה. הוא ייסד מתמידים וקירב תחת כנפי השכינה מאות תלמידים החבים לו את חייהם הרוחניים. אחד מתלמידיו הנודעים הוא הראשון לציון הגאון הרב שלמה משה עמאר רבה הספרדי של ירושלים. כמו כן למד חברותא בהוראת הרבי עם זקן הראשלצי"ם, הגאון רבי אליהו בקשי דורון.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי הקים בהוראת הרבי מגור כולל לאברכים מצוינים, ועמד בראשו למעלה משלושים שנה. בעשור האחרון לחייו, עקב חולשתו, עבר להתגורר באשדוד והתקבל כדמות מעוררת השראה שכל כולו תורה וחסידות. מכריו מספרים כי היה בטל ומבוטל לרבותיו הקדושים מגור, וכל מילה שלהם היה עבורו כטל תחיה והוראה לדורות. הוא קידש את דבריהם, וחי בפחד תמידי שלא לסור ימין ושמאל מרצונם הטהור.

הותיר אחריו משפחה ענפה של חסידים יראים ושלימים כולם הולכים בדרך השם.

מסע הלוויה בשעה 14:45 מביתו ברחוב רב חסדא 13 באשדוד לבית העלמין בעיר שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב אברהם זילברטשיין גור ראש כולל חיפה הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד