ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

חגיגה מוקדמת; 'פרשת התאומות החסידיות': "הסמינרים מסרבים"

שערורייה! לאחר השמחה על קבלת "התאומות החסידיות" לשני סמינרים בבני ברק, נראה שהחגיגה הייתה מוקדמת מדי, בעקבות סירוב הסמינרים לקבל את הבנות ואם הבנות מתחננת לעזרה: "כבר חילקו תעודת מחצית, והבנות שלי עדיין בבית"

אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)
אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)

 

"פרשת התאומות החסידיות" שנחשפה ב"בחדרי חרדים": שני הסמינרים של ויז'ניץ ובעלזא עדיין מסרבים לקבל את הבנות התאומות. כך לטענת ההורים, שמסרבים במקביל להפריד בין הבנות.

במשפחת התאומות מאשימים את ראש העיר, על אף שבפועל הסמכות לכפות על הסמינרים עברה כעת למשרד החינוך, זאת לאחר שהרשות העירונית ביצעה את השיבוץ.

 

ל"בחדרי חרדים" נודע כי למרות שראש עיריית בני ברק חנוך זייברט לקחת לידיו את הטיפול בפרשה וקיים פגישה בלשכתו לפני כשבועיים עם שלוש מנהלות הסמינרים - סמינר ויז'ניץ, סמינר בעלזא והסמינר הכלל חסידי, והודיע למנהלות כי על שתיים מהן לקבל את הבנות, נראה כי הסמינרים עומדים בסירובם ומתעקשים שלא לקבל את הבנות.

כזכור, זייברט ערך הגרלה בין הסמינרים בהסכמת המנהלות ובהגרלה עלה כי הסמינרים בעלזא וויז'ניץ ידרשו לקבל את הבנות. לאחר ההגרלה שיגר זייברט מכתב לסמינרים והודיע על החלטתו הסופית, אך עד כה הבנות טרם נכנסו ללימודים.

האם, ח.ב., אומרת בשיחה עם "בחדרי חרדים": "אף אחד מסמינר ויז'ניץ ובעלזא לא יצר אתנו קשר בעניין. בעלי ניגש אתמול עם הבנות למנהלת סמינר ויז'ניץ וניסה לגשש מה מתקדם. הוא אף ביקש שאולי בכל זאת יקבלו את שתי הבנות לסמינר, כי אנחנו לא רוצים שיפרידו ביניהן, אך המנהלת הודיעה לבעלי כי היא לא יודעת דבר על ההגרלה וכי לא דיברו איתה בנושא ואין בכוונתה לקבל את הבנות".

לדברי האם, "זייברט רצה להוריד את הסיפור מהראש שלו וזהו. בסופו של יום הבנות שלי עדיין בבית, זה פשוט לא יאומן. כבר עוד מעט חצי שנה, חילקו תעודת מחצית השנה, והבנות שלי בבית".

במשרד החינוך אומרים הערב ל"בחדרי חרדים": "משרד החינוך פועל כל העת לאכוף את השיבוץ שהוציא ראש העיר ולוודא שהבנות יתחילו את הלימודים באופן מיידי".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "א. עם כל ההבנה למצבם של הורי התלמידות, וכמובן, התלמידות עצמן, הרי שהטחת האשמה כאילו הרב חנוך זייברט, ראש העיר אינו רוצה בפיתרון שיבוץ התלמידות זו עוולה שאין כמותה, שכן כל מי שמכיר את העניין מקרוב ולאשורו יודע שראש העיר השקיע הרבה מאמצים כדי לפתור את הבעיה הכואבת גם לו.

"ב. הצעת רה"ע לבצע הגרלה, ובהתאם לה תשובץ בת אחת לסמינר אחד ובת שניה לסמינר שני, היתה מתוך דעתו ששתיהן בנות טובות ואין מקום לאחד הסמינרים מלהימנע מלקבל בת זו או אחרת.

"ג. בימים אלו נעשים כל המאמצים למציאת פיתרון בימים הקרובים".

כזכור, לפני כחודש נחשפו ב'חדרי חרדים' תעודות סוף השנה של התאומות מכתה ח' בבית הספר ויז'ניץ בבני ברק. מעיון קצר בתעודות עלה כי מדובר בתלמידות מצטיינות בכל המקצועות - ממקצועות קודש ועד מקצועות חול.

התעודות, יחד עם עדויות מורותיהן, העלו תמיהה גדולה מאחר ואין כל סיבה הנראית לעין בגינה התאומות לא התקבלו לסמינר בעיר.

פרשת התאומות החסידיות סמינרים משרד החינוך חנוך זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד