י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נהיגה תחת השפעת זוהר צפוני: משטרת איסלנד נלחמת בתיירים שמסתכלים לשמיים

לאחרונה עצרה המשטרה כמה נהגים בחשד לשכרות, אולם התברר כי אלו תיירים שלא הצליחו להסיר את עיניהם מהאורות הצבעוניים בשמי האי בזמן שנהגו

זוהר צפוני
זוהר צפוני



תיירים רבים מגיעים לאיסלנד בתקווה לראות את הזוהר הצפוני, האורות הצבעוניים שנראים בשמי הלילה של מדינת האי המבודדת, אולם חלקם מנסים ליהנות מתופעת הטבע הייחודית תוך כדי נהיגה במכונית - התנהגות שכבר גרמה לתאונות דרכים ושנגדה הכריזה לאחרונה מלחמה משטרת איסלנד.

בשבוע שעבר אירעו לפחות שני מקרים בדרום איסלנד שבהם שוטרים נאלצו להתערב לאחר שתיירים נהגו בצורה מסוכנת. תחילה חשדו השוטרים כי מדובר במקרים של נהיגה בשכרות, אולם בכל המקרים התברר לבסוף כי הנהגים פשוט היו מהופנטים מאורות הצפון בשמיים, דיווח אתר החדשות "איסלנד מגזין" אשר הכתיר את התופעה בתור "נהיגה תחת השפעת זוהר צפוני".

התקרית הראשונה התרחשה בכביש המהיר בין הבירה רייקיאוויק לנמל התעופה הבינלאומי קפלוויק, כאשר שוטרים עצרו מכונית שנהגה התקשה כך נראה לנסוע בקו ישר ולהישאר בנתיב אחד. "הסיבה לאופן הנהיגה לא היתה שכרות, הנהג אמר לשוטרים שראה את אורות הצפון ולא הצליח להפסיק להביט בהם, בעודו ממשיך לנהוג", נאמר בהודעה שפירסמה המשטרה. "השוטרים ביקשו ממנו להחנות את רכבו אם הוא רוצה להמשיך להביט בשמיים".

המקרה השני אירע לא הרחק משם, באותו כביש מהיר, כאשר שוטרים עצרו מכונית שסטתה שוב ושוב מנתיב הנסיעה. גם במקרה זה הנהג וכל הנוסעים היו תיירים, ובדומה לתקרית הראשונה גם כאן הוקסם הנהג עד כדי כך על ידי אורות הזוהר הצפוני, שלא הצליח להסיר את מבטו מהם בזמן הנהיגה.

תושבי איסלנד מתלוננים זה שנים על מפגעים שנגרמים על ידי תיירים, במיוחד בתחום הנהיגה. בשנת 2015, הזהיר בכיר במינהל הכבישים המקומי כי תיירים גורמים לתאונות דרכים בכך שהם עוצרים לפתע את מכוניותיהם באמצע הכביש כדי להצטלם עם כבשים, סוסים "או כל דבר אחר שלוכד את תשומת לבם". לדבריו, יצירת נקודות עצירה ייעודיות עשויה לפתור את הבעיה.
איסלנד זוהר צפוני תיירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד