י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ביל גייטס: "רובוטים צריכים לשלם מס הכנסה כמו בני אדם"

אם רובוטים תופסים בהדרגה את מקומם של בני אדם במגוון משרות ותפקידים, אז ראוי שגם הם ישלמו מסים, אמר מייסד מיקרוסופט

ביל גייטס. צילום: רויטרס
ביל גייטס. צילום: רויטרס



אם רובוטים תופסים בהדרגה את מקומם של בני אדם במגוון משרות ותפקידים, אז ראוי שגם הם ישלמו מסים. כך טוען המיליארדר ביל גייטס, מייסד שותף של ענקית התוכנה מיקרוסופט.

"כרגע, אם עובד אנושי מבצע נניח עבודה במפעל בשווי 50,000 דולרים, הוא נדרש לשלם מס על ההכנסה הזו", אמר גייטס בראיון לאתר החדשות "קוורץ". "אם רובוט מגיע ועושה את אותה העבודה, אפשר היה לצפות שיוטל מס בשיעור דומה על הרובוט".

לדברי גייטס, רובוטים מועילים במובן זה שהם מאפשרים לבני אדם להתפנות מביצוע סוגי עבודה מסוימים, ובמקום זאת מאפשרים לאנשים לעבוד בתחומים שבהם קיים מחסור בעובדים, כמו מורים ומטפלים בקשישים ובאנשים בעלי צרכים מיוחדים.

"כל התחומים הללו הם כאלה שבהם נדרשת אמפתיה והבנה אנושית שהן תכונות מאוד, מאוד ייחודיות. ואנחנו עדיין מתמודדים עם מחסור עצום באנשים כדי לסייע שם", המשיך גייטס.

"אז אם אפשר לקחת את כוח העבודה שפעם עשה את מה שעכשיו מבוצע באוטומציה, ולאפשר מבחינה פיננסית, מבחינת הכשרה ומבחינת מימוש אישי לאדם להתפנות לעשות דברים אחרים אלו, אז זה רווח נקי. אבל אי אפשר פשוט לוותר על מס ההכנסה הזה, מכיוון שזה חלק מהאופן שבו מממנים רמה זו של עובדים אנושיים".

"יש דרכים רבות לנצל את השיפור בפריון העבודה כדי להגדיל את ההכנסות ממסים", הוסיף גייטס. "חלק יכול לבוא מהרווחים שהניב ייעול שחסך כוח עבודה. חלק יכול להגיע ישירות בצורה של סוג כשלהו של מס רובוטים. אני לא חושב שחברות הרובוטיקה יתקוממו על כך שהולך להיות מס", אמר.
ביל גייטס רובוטים תשלום מיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד