י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אפל במגעים לרכישת רייל-פייס הישראלית

רייל-פייס פיתחה טכנולוגיה להזדהות מאובטחת באמצעות זיהוי פנים • לפי הערכות, החברה גייסה עד כה 1.5 מיליון דולר מאביה של המייסדת ד"ר שמעון אקהויז, ממייסדי לומניס וסינרון

משרדי אפל. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
משרדי אפל. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



ענקית התוכנה האמריקאית אפל במגעים לרכישת חברת ריל-פייס (RealFace) הישראלית, המפתחת טכנולוגית הזדהות מאובטחת באמצעות זיהוי פנים. מדובר בעסקה קטנה המוערכת במיליוני דולרים בודדים.

רייל-פייס הוקמה ב-2014 על ידי שלושה: עדי אקהויז-ברזילי, המנכ"לית; אביב מדר, סמנכ"ל התפעול; וגידי ליטווין, סמנכ"ל הטכנולוגיות. כיום היא מעסיקה חמישה עובדים. לפי הערכות, המשקיע היחיד בחברה הוא ד"ר שמעון אקהויז, ממייסדי לומניס ומייסד ויו"ר סינרון, המתמחה במכשור רפואי מבוסס אנרגיה לתעשיית האסתטיקה – שהוא גם אביה של המייסדת. אקהויז השקיע כמיליון וחצי דולר בחברה.

המוצר הראשון שפיתחה נקרא Pickeez, אפליקציה הבוחרת עבור המשתמשים את התמונות הטובות ביותר שלהם מהאלבום. בהמשך, שינתה החברה את המיקוד העסקי וניתבה את הטכנולוגיה עבור מוצר לזיהוי מאובטח, כחלופה לסיסמאות, המיועד לארגונים פיננסיים ולאפליקציות מסחר אלקטרוני.

אם העסקה תושלם, מדובר ברכישה רביעית של אפל בישראל. מרכז הפיתוח של החברה בהרצליה הוקם ב-2011, בעקבות רכישת הסטארט-אפ הישראלי אנוביט תמורת 390 מיליון דולר. אנוביט פיתח טכנולוגית עיבוד אותות לייעול שבבי זיכרון פלאש. בהמשך אפל גייסה לשורותיה גם את מפוטרי טקסס אינסטרומנטס; וב-2013 רכשה את חברת פריים-סנס המפתחת שבבי זיהוי תלת ממד, תמורת 345 מיליון דולר. באפריל 2015 רכשה אפל את חברת המצלמות לינקס (LinX) בסכום שהוערך ב-20 מיליון דולר.
רייל פייס זיהוי פנים הזדהות מאובטחת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד