י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נחשף: כמה מונה החסידות הגדולה בישראל

החסידות הגדולה בישראל - המספרים נחשפים: השאלה המסקרנת ביותר בחצרות החסידים ובקרב ה'נייעסנים' היא, כמה משפחות רשומות באלפון החסידות המתעדכן משנה לשנה ומופץ בין החסידים • כל הנתונים

חתונה בחצר חסידות גור. צילום: לע"מ
חתונה בחצר חסידות גור. צילום: לע"מ

החסידות הגדולה בישראל - המספרים נחשפים: השאלה המסקרנת ביותר בחצרות החסידים ובקרב ה'נייעסנים' היא, כמה משפחות רשומות באלפון החסידות המתעדכן משנה לשנה ומופץ בין החסידים.

האלפון של החסידות הגדולה בישראל - גור, לשנת תשע"ז דלף לרשת, ועל פי המספרים החסידות מונה 10,126 משפחות בלי עין הרע.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האלפון מכיל רק את חסידי גור בארץ, ואלו המשתייכים לגור ומגיעים להסתופף בחצר הקודש במועדים ובאירועים. בנוסף, ניתן לראות ליד כל שם באלפון, מי האבא, ומי השווער ובאיזה 'שטיבל' בארץ מתפלל החסיד.

בקובץ האקסל, ניתן גם לראות את פילוח מגורי החסידים לפי ערים בארץ. המעוז הגדול ביותר היא העיר אשדוד, שם מונה החסידות 2341 משפחות, אחריה בני ברק, עם 2303 משפחות, במקום השלישי ירושלים עם 1935 משפחות. ערד, העיר המדוברת בתקופה האחרונה, ניצבת איתנה במקום הרביעי עם 1076 משפחות.

אחריהן מגיעות הערים בית שמש עם 960 משפחות, קרית גת 368, חיפה 343, תל אביב עם 295, חצור הגלילית עם 262, ופתח תקווה עם 121.

מעניין להיווכח כי בביתר עילית גרים 14 משפחות חסידי גור, במודיעין עילית 3, אלעד 3, בת ים 4, בגבעת שמואל 2 משפחות, ובבאר שבע משפחה אחת בלבד של חסידי גור.

כאמור דירוג הקהילות החסידיות על פי מספר המשפחות הנמנות עליהן, הוא נושא משמעותי, שלא מפסיק להעסיק את עסקני ו"נייעסני" הקהילות.

אבל על דבר אחד כולם מסכימים - גור היא החסידות הגדולה בישראל (מלבד חב"ד וברסלב הנחשבים כיום תנועות חסידיות חברתיות). כעת, המספרים המדהימים נחשפים לראשונה, ובפירוט מלא.



חסידות גור אלפון אקסל משפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד