י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרסום ראשון • דרמה בפרשת בני הזוג וילר: מעורב בפרשה נעצר מחדש

בפרשה הזו מסתבר שהדמיון עולה על המציאות • אחר שדיווחנו אתמול על שחרורו המפתיע של עסקן ה'משמרת' - היום חלה תפנית דרמטית, נאשם מרכזי בפרשה נעצר מחדש • בבית המשפט התגלו חלק מהפרטים החדשים • האם גויס עד מדינה?

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

תפנית דרמטית בפרשת בני הזוג וילר: עסקן חרדי שהואשם לפני כשנה בסחיטה, תקיפה וחבלה של בני הזוג חני ברנסדופר-וילר ובעלה פנחס וילר, במטרה למנוע את חזרתם מקייב לישראל, על רקע נישואיהם, נעצר בשנית.

מפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי החשוד נעצר הבוקר על ידי חוקרי הימ"ר. "לאחר התפתחות דרמטית ברמה שלא חשבנו שתהיה" אמר נציג המשטרה בדיון, תוך שהוא מבקש להאריך את מעצרו בשמונה ימים בשל מסוכנות ברף גבוה, שיבוש הליכים והימלטות. "סיבות המעצר הן - מסוכנות שהתגלתה ממש בשעות האחרונות ברף גבוה, שיבוש חקירה ומעל הכל, לנאשם עבר פלילי, ובתיק אחר הוא טס לחו"ל באמצעות תעודת זהות בדויה ונעצר כשחזר".

העסקן החרדי נעצר בחשד להחזקת סמים ושימושם שלא לצריכה עצמית, עדות שקר תמורת טובת הנאה, קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, האזנת סתר ובידוי ראיות. השופטת מיקה בנקי קיבלה את בקשת המשטרה במלואה והאריכה את מעצרו בשמונה ימים עד ליום שני הבא.

פרקליטו של העצור, עו"ד צבי רוזנטל אומר ל'בחדרי חרדים' כי "החשוד הערים על המשטרה לאחר שסירב להיות עד מדינה, ועל פי החשד העביר מידע שגוי למשטרה, משכך מפילה עליו המשטרה את התיק המרכזי. לחשוד לא היה כל קשר והוא מכחיש את העבירות המיוחסות לו".

עוד הוסיף, כי "הארכת המעצר נעשתה בהסכמה מבלי שבית המשפט עיין בחומר הראיות ומבלי שבית המשפט הגיע למסקנה כי קיים חשד סביר כנגדו, ההסכמה נעשתה אך ורק בשל מצבו הרפואי".

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי', ביום שני שעבר, נעצרו על ידי ימ"ר ירושלים שלושה חרדים - אחד מהם עסקן ב"וועד לטוהר המחנה" החשודים כי היו מעורבים בסדרה של עבירות נגד בני הזוג ברנסדופר-וילר. מעצרם הוארך עד היום, אך כפי שכבר פורסם ב'בחדרי', עסקן 'הוועד לטוהר המחנה' שוחרר כבר בשבוע שעבר עם איסור יצירת קשר עם המעורבים.

השניים הנוספים, תושב חיפה ועסקן העדה החרדית הובאו הבוקר פעם נוספת לבית משפט השלום בירושלים, שם הודיעה המשטרה כי הגיעה להסכמה עם עורכי הדין לפיה החשוד תושב חיפה יוארך מעצרו ב-48 שעות נוספות ואילו עסקן העדה החרדית ישוחרר בתנאים מגבילים הכוללים אי יצירת קשר עם המעורבים למשך שבוע וערבות עצמית וצד ג' על סך 5,000 ש"ח.
פרשת וילר טוהר המחנה משמרת הצניעות עד מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד