י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

העירייה: חילול שבת; נת"ע: על פי חוק

בתחילת השבוע החלו עבודות כריית הרכבת הקלה בגוש דן. מכונת החפירה ששוקלת 900 טון לא עוצרת על פי הדיווחים לא בשבת ולא ביום כיפור. בעיריית ב"ב אומרים: "על פי ההסכם שנחתם עם המדינה, לא יבוצעו שום עבודות בשבת"

העירייה: חילול שבת; נת"ע: על פי חוק
יחצ

בתחילת השבוע החלו עבודות כריית הרכבת הקלה בגוש דן. מכונת החפירה ששוקלת 900 טון לא עוצרת על פי הדיווחים לא בשבת ולא ביום כיפור. בעיריית ב"ב אומרים: "על פי ההסכם שנחתם עם המדינה, לא יבוצעו שום עבודות בשבת".

הסכם בין הממשלה לבין עיריית בני ברק קובע חד- משמעית, בסעיף 13 להסכם, כי הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע פעילות, במקרקעי העיר בני ברק בשבת ובמועדי ישראל, והמדינה, כצד לחוזה הזיכיוון, לא תאפשר ביצוע עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבת ובמועדי ישראל- כך הגיב אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה לפרסומים שפעלו בכלי תקשורת שונים על כריית המנהרות לרכבת הקלה בבני ברק, גם בשבתות ובחגים.

הדובר הבהיר, כי בעקבות תחילת הפעלת מכונות חפירה ענקיות סיניות מסוג TBM לכריית המנהרות, שאורכן של כל אחת מהן הם 115 מטר ובקוטר של כ 7,5 מטר ומשקלה של כל אחת הן כ- 900 טונות, יצאו פרסומים תקשורתיים כי מכונות אלו תופעלנה ע"י הפועלים הסיניים בכל ימות השבוע, כולל שבתות וחגים, ומאחר והרכבת תפעל תת קרקעית בערים מרכז תל אביב, רמת גן ובני ברק, הרי שניתנה פרשנות שגם בבני ברק תתבצענה עבודות החפירות גם בשבתות ובחגים.

ברם, לפרשנות זו אין כל יסוד, שכן בעת הכנת ההסכמים בין עיריית בני ברק לבין הממשלה, באמצעות משרד החשב הכללי, הוכן גם סעיף משפטי ברור ע"י עו"ד יהודה ליבוביץ, היועה"מ של העירייה הקובע בבירור שבתחומי העיר בני ברק לא תתבצענה בשבתות ובחגי ישראל עבודות להקמת "הרכבת הקלה", כך שמלבד ספוקלציות אין כל יסוד ולא כל חשש בנושא.

במסגרת מידע כללי על תכניות "הרכבת הקלה", העתידה לפעול בעוד כארבע וחצי שנים, יהיה אורך קו הרכבת 22 ק"מ, 12 ק"מ תת -קרקעיים ו-10 ק"מ עיליים, והרכבת תנוע בין פתח תקוה, בני ברק, רמת גן, מרכז תל אביב ויפו, ותגיע עד אזור התעשייה בבת ים. העבודות בתחומי העיר בני ברק, שכפי שנמסר, תתבצענה בימות החול בלבד, תואמו , עם הצוות העירוני בראשות הרב חנוך זייברט; ראש העיר; הרב ישראל דרנגר, רמ"ט רה"ע; הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה וראש אגף תשתיות ופיתוח והרב חנוך זידמן, מנהל האגף, ואין לעירייה כל ספק שגם בעתיד תתבצענה העבודות רק בשיתוף- פעולה ובהתאם להסכמים בין כל הצדדים.

מחברת נת"ע נמסר בתגובה לבחדרי חרדים: "מכונת הכרייה הראשונה החלה בחפירת המנהרה. העבודות מתבצעות בהתאם לחוק".
חפירת הרכבת חילול שבת נת''ע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד