י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חברת הביטוח החליטה בשרירותיות: הקשישה לא זקוקה יותר לגמלת סיעוד

רות, קשישה בת 84 רכשה פוליסות ב-2 חברות ביטוח, אולם בעוד שחברת ביטוח אחת מצאה אותה כזכאית ושילמה לה, החברה השניה החליטה להפסיק את התשלום חרף מצבה הסיעודי • עו"ד אורנה ינובסקי ממשרד 'ינובסקי לינר' שעוסק בתביעות ביטוח: "אנו חווים את ההתנהגות הזו במקרים רבים, אולם לא אומרים נואש ונמשיך להילחם להשיג צדק ללקוחה"

צילום: אנה קפלן, פלאש 90
צילום: אנה קפלן, פלאש 90

 

התנהגותן המקוממת של חברות הביטוח במקרי סיעוד רבים כבר הצליחה לייצר סערה, אולם דומה כי גם כאשר חברת ביטוח אחת מכירה במקרה סיעודי, חברת ביטוח אחרת, דווקא לא מכירה.

איך קורה שאותה חברה שמגדירה עכשיו את המבוטחת שלה כעצמאית הגדירה אותה בעבר כסיעודית, כשמצבה של המבוטחת לדבריה רק החמיר? את השאלה הזו שואלת גם רות, קשישה בת 84 מרעננה, אשר הגישה באמצעות עורכת הדין אורנה ינובסקי תביעה לבית המשפט השלום בכפר סבא תביעה נגד חברת ביטוח מוכרת בישראל.

רות דאגה מראש שביום סגריר תהיה מסודרת. היא ביטחה עצמה ב-2 חברות ביטוח שונות.

לרות יש בעיות קשות בלב, אי ספיקת כליות, משקל עודף ויתר לחץ דם. היא מתקשה ללכת ונעזרת בהליכון ומוגבלת קשות בתפקוד. היא גם סובלת ממצב של פריקת כתף קדמית כרונית.

לאחר שפנתה ל-2 חברות הביטוח בדרישה לקבל את התגמולים המגיעים לה, היא נבדקה פעמיים. בכל פעם הרופאה באה מטעם חברת ביטוח אחרת, כי כל חברה פנתה בנפרד לחברת "נעם" למתן שירותי רפואה.

בשתי הבדיקות מצאה ד"ר מאירסון כי רות מתקשה לבצע לפחות 3 פעולות יומיום ולכן שתי החברות, החלו לשלם לה גמלת סיעוד שכל אחת מהן מגיעה לכ־3,500 שקל.

אבל בצורה תמוהה ביותר החליטה אחת מחברות הביטוח לערוך שוב בדיקת זכאות לרות. זאת למרות גילה והסיכוי האפסי, לדברי עורכי דינה, שמצבה הרפואי ניתן לשיפור.

עורכת הדין אורנה ינובסקי ממשרד ינובסקי- לינר שעוסק בתביעות ביטוח סיעודי מציינת כי "אנו עדים לתופעה חמורה של התנערות של חברות ביטוח במקרים רבים מידי מחובתן כלפי המבוטחים. המקרה של רות חמור במיוחד לאור זאת שחברת ביטוח אחת ממשיכה לשלם לה, ואילו השניה החליטה שמצבה השתפר – דבר שאינו מסתדר עם המציאות. אנו חווים את ההתנהגות הזו במקרים רבים, אולם לא אומרים נואש ונמשיך להילחם להשיג צדק ללקוחה".


 

משרד 'ינובסקי לינר' מתמחים בייצוג בתביעות בגין רשלנות רפואית ונזיקין, ביטוח לרבות ביטוח סיעודי, ובעלי ניסיון רב בייצוג מבוטחים אשר נדחו על ידי חברות הביטוח, לרבות בביטוח סיעודי. עו"ד ינובסקי ולינר אף מנהלים את פורום זכויות רפואיות, ביטוח, נזיקין ורשלנות רפואית.


 

קישורים:
המדריך להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה
יש לכם ילד מיוחד ודחו את תביעתכם? אל תוותרו
כך זכה הקשיש לקבל את כספו מחברת הביטוח

ינובסקי – לינר רשלנות רפואית סיעוד תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד