י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נהרי במוסדות תל"ם: אגדיל את התמיכה לנוער נושר

סגן שר הפנים והפריפריה, משולם נהרי ערך סיור מקיף במוסדות תל"ם המטפלים במסירות נפש בנוער נושר • נהרי: "אני הכתובת לכל מי שלא מוצא את מקומו במסגרות הרגילות" • הרב בניהו דביר, ראש המוסדות: "שמחנו לראות שיש 'אבא ואמא' לפעילות שלנו"

נהרי במוסדות תל"ם: אגדיל את התמיכה לנוער נושר

בשנים האחרונות חלה מהפכה של ממש בהתייחסות לנוער הנושר בציבור החרדי. מהתעלמות כמעט מוחלטת מהבעיות והמצוקות של בני הנוער שלא מצאו את מקומם במסגרות הנורמטיביות, לטיפול מעמיק ויסודי ומציאת פתרונות המהווים הצלת נפשות של ממש הן לבני הנוער והן למשפחות המקיפות אותם.

בשבוע האחרון נפגשו שניים מהגורמים שאחראים למהפך החיובי הזה - סגן שר הפנים והפריפריה, הרב משולם נהרי, ויו"ר מרכז תל"ם, הרב בניהו דביר - במסגרת סיור מיוחד שנערך במרכזי תל"ם שמרכזים חלק גדול מהפעילות בתחום הנוער הנושר בציבור החרדי.

לצד עיסוקיו הרבים של סגן השר נהרי במשרדים עליהם הוא מופקד, לקח על עצמו סגן השר את הטיפול בסוגיית הנוער הנושר. חלק ניכר מזמנו ומשאביו של סגן השר מוקדשים בכדי למלא את תפקידו השני כאוזן קשבת של כל בני הנוער שנפלטו מהמסגרות הנורמטיביות במטרה להחזירם למוטב ולתת להם את האפשרות להקים בתים של תורה בתום תקופת השבר.

מרכז תל"ם נחשב לאחד מהמוסדות המובילים בתחום הנוער הנושר ועוסק בעיקר בנערות שמגיעות ממיטב הבתים בציבור החרדי ולצער כולם נפלטו מהמסגרת מסיבות שונות. המטרות של המרכז שהוקם לפני למעלה מעשר שנים על ידי הרב בניהו דביר, מהדמויות החינוכיות המובילות בירושלים, הם הן פעולות בתחום מניעת הנשירה בקרב נערות הנמצאות בסיכון, והן שילוב נערות שכבר נפלטו מהמסגרת בחזרה לחיי הקהילה. המרכז כולל: מדרשות חיזוק לנערות טרום נשירה ומרכז נוער לנערות שלא לומדות, שתי מסגרות תיכון לנערות שלא מצאו מקומן בסמינרים ותוכנית יציאה לחיים המשלבת ליווי חינוכי, השלמת השכלה, התנדבות בקהלה ודיור לנערות מעל גיל 18, מרכז תל"ם מלווה באופן צמוד על ידי הגאון רבי ישראל גנס מראשי ישיבת קול תורה ומרבני שכונת מטרסדורף.

במסגרת הסיור סיירו סגן השר ועוזרו המסור יקותיאל משי, המופקד מטעם המשרד על הטיפול בנושא עם מנהלי המרכז בתיכון ובדירות הנלוות וראו מכלי ראשון את הפעילות שנעשית במסירות נפש של ממש מתוך דאגה להציל כמה שיותר נפשות בישראל.

סגן השר ראה מקרוב את הפעילות הכוללת כאמור אימוץ נערות הנמצאות בסיכון במסגרת תוכנית 'אל חוף מבטחים' שמעניקה להם הזדמנות שניה להשתלב בקהילה, פעילות 'בית חם' שמשמש כבית שני עבור נערות שמתקשות להישאר בבית, בתי הספר התיכוניים שנבנו במיוחד עבור נערות בסיכון וכן פעילויות רבות נוספות שמטרתם אחת: הצלת נפשות מאובדן דרך.

במסגרת הסיור ניגשו לסגן השר ולהנהלת המוסדות נערות רבות, שסיפרו בקול חנוק מדמעות על מסלול החיים הקשה שעברו ועל ההזדמנות הנוספת שקיבלו שהצילה את חייהם.

בסיום הסיור שנמשך שעות ארוכות, בירך סגן השר נהרי את הנהלת המוסד בראשות הרב בניהו דביר ואמר כי "אני שמח להיות האבא לכל אותם הילדים שאין אבא אחר שרוצה אותם. יש הרבה מוסדות לבני נוער מוצלחים, אבל אני שמח לעזור דווקא לבני נוער שאף אחד לא רוצה אותם ומרכז תל"ם לקח על עצמו לדאוג להם ולהעמיד אותם בקרן אורה."

הרב בניהו דביר, העומד בראש המוסד, אמר בתום הסיור כי "אני מודה לרב נהרי ולכל הצוות על הזמן והמסירות שהם מגלים לצורכי הנוער הנושר. זה לא מובן מאליו לראות נציג שהנושא לא נמצא בתחום סמכותו הישיר מתגייס במסירות למען הנושא הזה, מעורב בכל הפרטים ושמח לעזור. כל העוסקים בטיפול בנוער הנושר, נושא שהיה 'מת מצווה' עד לפני כמה שנים, יודעים היטב שיש להם היום 'אבא ואמא' לנושא במשרדי הממשלה, ועל כך תודתנו לשר נהרי ולצוות המשרד שלו שמחולל גדולות ונצורות בתחום".
תלם משולם נהרי נוער נושר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד