י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

'פרשת התאומות החסידיות': מנהל סמינר ויז'ניץ זומן לשימוע

פרשת התאומות החסידיות שנחשפה ב"בחדרי חרדים": מנהל סמינר ויז'ניץ, מנדל גרינבוים, זומן לשימוע במשרד החינוך, שם נדרש לספק הסברים מדוע אינו מוכן לקבל את הבנות. כך נודע ל"בחדרי חרדים". באופן מוזר, נציג עיריית בני ברק ביטל את השתתפותו בשימוע ברגע האחרון

אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)
אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)

פרשת התאומות החסידיות שנחשפה ב"בחדרי חרדים": מנהל סמינר ויז'ניץ, מנדל גרינבוים, זומן לשימוע במשרד החינוך, שם נדרש לספק הסברים מדוע אינו מוכן לקבל את הבנות. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

גורמים המעורים בפרטים מסרו ל"בחדרי חרדים" כי מנהל הסמינר הסביר כי התלמידה אינה מתאימה למוסד בראשו הוא עומד.

כזכור, לאחר חודשים ארוכים החליט ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט להורות על שיבוץ התאומות לשני סמינרים בעיר - ויז'ניץ ובעלזא. ההחלטה על זהות הסמינרים נפלה באמצעות הגרלה שנערכה.

בסמינר בעלזא קיבלו את הכרעת ראש העיר והסכימו לקבל את אחת הבנות, שמצידה מסרבת להתחיל בלימודים עד שיימצא פתרון גם לאחותה שטרם התקבלה לסמינר ויז'ניץ בעקבות סירוב מנהלי הסמינר, שם טענו כי ראש העיר ערך את ההגרלה על דעת עצמו וללא אישורם. "אנחנו לא הסכמנו להגרלה אבל ראש העיר טען שכן בלי לדבר איתנו בכלל. הוא פשוט הודיע לנו וזהו" אמר גורם בסמינר. לדבריו, בסמינר פנו לאדמו"ר שהורה שלא לקבל את החלטת העירייה.

במקביל, מתברר כי בעיריית בני ברק החליטו להחרים את השימוע וזמן קצר קודם לכן ביטלו את השתתפות נציג העירייה. גורמים המקורבים למשפחת התאומות הופתעו לגלות כי נציג עיריית בני ברק לא הגיע לשימוע. "מנהל הסמינר השמיע את עמדתו והעירייה הפקירה את הזירה" אמר גורם בסביבתם.

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "עם כל ההבנה והבעיה של ההורים, צריך להבהיר שהופעת נציג העיריה במשרד החינוך לא הייתה לה שום נחיצות ומשמעות, מאחר והעיירה קבעה להן שיבוץ, וכעת השיבוץ נמצא בידי הנהלת הסמינר".
סמינר ויז'ניץ שימוע משרד החינוך פרשת התאומות החסידיות חנוך זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד