י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרב הראשי, הנשיא, הנגידה ודרעי - באירוע אחד • צפו עכשיו

מתחם העסקים החרדי בירושלים - 'ביזמקס' הושק באירוע רב רושם בהשתתפות בכירי המדינה והכלכלה בישראל

הרב הראשי, הנשיא, הנגידה ודרעי - באירוע אחד • צפו עכשיו

באירוע השקה מושקע שהתקיים אתמול (ה') במתחם העסקים ‘ביזמקס’, בהשתתפות נשיא המדינה, הרב הראשי, שר הפנים, נגידת בנק ישראל, נשיא התאחדות התעשיינים, שגריר בריטניה, חכי"ם ובכירי התעשיה והמשק . הביעו המשתתפים את התפעלותם מהיוזמה החדשנית לציבור החרדי.

בפתיחת האירוע התקיים דיון מרתק וחשוב בהנחיית יוסי דייטש סגר"ע ירושלים ומייסד קרן ק.מ.ח. בו השתתפו ראובן (רובי) ריבלין – נשיא המדינה, ד"ר קרנית פלוג - נגידת בנק ישראל, אריה דרעי - שר הפנים הנגב הגליל והפריפריה, שרגא ברוש - נשיא התאחדות התעשיינים, אייל חיימובסקי - מנכ"ל הרל"י ומיכל צוק המשנה למנכ"ל משרד העבודה והרווחה.

בדיון נדונו סוגיות חשובות בנושא שילוב חרדים בעולם התעסוקה. מנחה הדיון דייטש הציג בפני המשתתפים נתוני סקרים עדכניים המוכיחים את נכונות המגזר החרדי להשתלב בעולם העבודה, אך מאידך את חוסר הנכונות הקיים לעיתים מצד המעסיקים לקלוט עובדים חרדים כשבחלק גדול מהמקרים הם נפסלים בגלל שיוכם למגזר החרדי ולא משיקולים עניינים.

נשיא המדינה, שהופתע מהנתונים הביע את התפעלותו מתרומתה הגדולה של קרן ק.מ.ח. בסיוע להשתלבות נכונה בשוק התעסוקה, ואמר שבהיכרותו את ההשקעה הגדולה של המגזר החרדי בלימודים והכשרות ובהכנה לשילוב בעולם התעסוקה, הוא בהחלט מצפה להיענות נרחבת מצד המעסיקים בשילוב העובדים החרדים במשרות בכירות ובתשלומי שכר גבוהים מהמקובלים כיום בעולם התעסוקה של המגזר החרדי.

נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג עמדה בדבריה על המורכבות בשילוב החרדים בעבודה עקב חוסר בלימודי אנגלית ומקצועות נוספים. בדיון שהתפתח בנושא, הדגיש דייטש את עקרונות החינוך החרדי אשר נשמרו במשך מאות שנים ללא שינוי, ואת העובדה שאנשים חרדים יוצאים בד"כ לעבודה רק מחמת הצורך, והניסיון מוכיח שהם מצליחים להתגבר על הפערים בפרק זמן קצר.

הנגידה הביעה את הבנתה לעקרונות הציבור החרדי, ואמרה בדבריה שלימודי הליבה של הציבור החרדי הם אכן לימודי הקודש, אבל על מנת להשתלב בצורה מוצלחת בשוק העבודה יש הכרח לדעתה ללמוד בהמשך מקצועות כגון מתמטיקה, אנגלית ומקצועות נוספים.

שר הפנים אריה דרעי סיפר את הסיפור המפורסם על ר' חיים מוולוז'ין שסגר את ישיבתו עקב רצון השלטונות להתערבות בתכנים של לימודי הישיבה, ובתגובה לנתונים שהוצגו על השתלבות החרדים, אמר שהוא מעדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה, כשהוא מציין כי הוא זוכר את הנתונים משנים עברו כששילוב החרדים היו באחוזים ניכרים פחות מהיום, והביע את התפעלותו מהצעד הגדול שביצעה החברה החרדית בהשתלבות בעולם העבודה.

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש אמר בדיון שהוא רואה ערך רב בשילוב הצעירים החרדים בעולם התעשייה והתבטא שהיום הבעיה היא לא של נכונות החרדים לעבוד אלא במעסיקים שאינם מקבלים את העובדים החרדים. כשבסיום דבריו הביע את נכונותו לפעול ולפתוח את התעשייה בפני הציבור החרדי ולעשות הכל למנוע את האפליה הקיימת בעולם התעסוקה.

מנכ"ל הרל"י מר חיימובסקי דיבר על נושא היזמות החרדית ובירך את המיזם החדש "‘ביזמקס’" ואת השותפים בהקמתו. בסיום הדיון בירך דייטש את מיכל צוק המשנה למנכ"ל משרד העבודה והרווחה והודה לה על עזרתה הגדולה לקרן ק.מ.ח. מיום היווסדה, וציין כי צוק הינה האישיות הממשלתית המרכזית המכירה מקרוב את מורכבות שילוב המגזר החרדי, ופועלת ללא ליאות בעניין חשוב זה. הרה"ר לישראל הרה"ג דוד לאו שליט"א קבע מזוזה בכניסה למתחם ‘ביזמקס’ ועמד בדברי ברכתו על משמעות הפסוק "והחזקת בו" שהמעלה הגדולה בצדקה, היא לאפשר לאדם לעמוד על רגליו ולתת לו את האפשרות להתפרנס בכבוד. הרב הביע את התפעלותו מהמתחם המאפשר לעובדים סביבה איכותית ברמה מקצועית ורוחנית המותאמים לצרכי המגזר החרדי.

מרדכי פלדשטיין, מנכ"ל קרן ק.מ.ח., פתח בדברי ברכה ליזמים היושבים במתחם ולשותפים בהקמתו ואמר כי כיום לא צריך לשנות כלום על מנת להעסיק חרדים, ליזום עסקים ולעבוד עם הציבור החרדי, וכבר הוכח שניתן לנהל עסק ללא שינוי כלל מאורח החיים החרדי. בסיום דבריו הודה נרגשות למר ליאו נואי נשיא ומייסד קרן ק.מ.ח. ומר מארק שימל – נשיא אחים גלובל, על עזרתם ועמידתם לצד עולם התעסוקה והיזמות החרדית.

לאחר מכן נשאו דברים נשיא המדינה, שר הפנים, שאף העניק תעודת הוקרה מושקעת למר מארק שימל – נשיא אחים גלובל על פעילותו הברוכה לטובת הכלכלה החרדית, נגידת בנק ישראל, נשיא התאחדות התעשיינים ושגריר בריטניה בישראל.

בסיום האירוע המרשים ערך מנהל ביזמקס, איציק קרומבי, סיור הכירות מיוחד ליזמים חרדיים שהביעו את התפעלותם מרמת התכנון והחשיבה על כל פרט במתחם העסקים החדשני. רבים מהם ציינו לטובה את האבזור המתקדם, המעניק ליזמים ובעל העסק המתחיל מעטפת שירותים מקצועיים מקיפה, לצד 'ארגז כלים' עשיר והכוונה צמודה, דבר המאפשר לו להתמקד בליבת העשייה העסקית ולצעוד במסלול הנכון בדרך להצלחה גדולה בס"ד.

יעקב לדרמן, יניב שמידט ומארק ניימן/לע"מ














































ביזמקס קמח דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד