י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרסום ראשון דרישת ועדת הסטטוס קוו מהח"כים החרדים

חשיפת "בחדרי חרדים" • הצוות שהוקם על ידי הפוליטיקאים החרדים לבדיקת הסטטוס קוו בעיר ירושלים - היה אמור להגיש את מסקנותיו לפני מספר ימים, אולם כעת חברי הצוות דורשים הארכה • "בחדרי חרדים" עם המכתב המלא בפרסום ראשון ועם הדרישות של הנציגים החרדים בירושלים

פרסום ראשון  דרישת ועדת הסטטוס קוו מהח"כים החרדים
יעקב כהן

שלושים ושישה ימים לאחר שסערת השבת בירושלים, שנחשפה ודווחה בהרחבה ב"בחדרי חרדים" הגיעה לשולחנם של השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן, אורי אריאל וח"כ משה גפני, ולאחר שהארבעה מינו את הצוות הכולל את מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב ועו"ד יצחק מירון - שידון בסטטוס קוו בבירה, השניים שיגרו אמש מכתב לנציגים החרדים והדתיים, בבקשה להאריך את תקופת בדיקת הצוות בעוד שלושים ושישה ימים, זאת לאחר שלטענתם, הם טרם סיימו את עבודתם, "בחדרי חרדים" חושף את המכתב בפרסום ראשון.

תחת הכותרת "הנידון, הארכת תקופת מינויי", כתבו חברי הוועדה, מרחב ומירון לח"כים החרדים: "ביום כ' בטבת התשע"ז, מינו כבודכם את החתומים מטה כצוות בודק שיברר את העובדות בעניין הסטטוס קוו בירושלים, כפי שהוא נהוג בגופי העירייה, חברות הבת שלה והפעילות המסחריות בעיר. מיד ובסמוך למועד המינוי הצוות החל את עבודתו".

לדברי השניים, "הצוות התכנס מספר פעמים וקיים פגישות רבות עם גורמים רלוונטים שיכולים לסייע בהבנת התמונה העובדתית של הסטטוס קוו בעיר".


המכתבצילום: המכתב
המכתב

עוד הוסיפו במכתבם כי "בעקבות פניות נוספות לצוות ומתוך יוזמה של הצוות עצמו, נקבעו פגישות עם גורמים נוספים שעתידים להתקיים בקרוב".

לסיום, ביקשו חברי הוועדה: "בהתאם לכתב המינוי הצוות אמור לסיים את עבודתו עד ליום כ' בשבט התשע"ז, הואיל והצוות טרם סיים את מלאכתו והואיל ומדובר בעניין רגיש מאוד שצריך לבחון בשום שכל וכובד ראש, מבוקשת הארכת תקופת המינוי עד ליום ג' בניסן תשע"ז".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בעקבות בקשתם, אישרו הנציגים החרדים, את המשך פעילות הבדיקה של הצוות, אולם רק עד לתאריך יז' אדר - 15 במרץ, 15 ימים לפני מה שמירון ומרחב דרשו, זאת בעקבות העובדה שב-22 לחודש יהיה המועד האחרון שניתן להעביר את התקציב העירוני, והנציגים החרדים טענו כי פעילות הצוות צריכה להסתיים – לפני העברת התקציב, וזאת בשביל שהם יוכלו להשתמש בתקציב ככוח מול ראש העיר ניר ברקת.

אולם עדיין, הנציגים החרדים דורשים להקדים מעבר לכך את הגשת מסקנות הצוות שהוקם, לטענתם, מזכירות העירייה קבעה לתאריך 15 לחודש את ישיבת המועצה שאמורה לאשר את התקציב, "לא יתכן שבדיוק ביום העברת התקציב בעירייה – הצוות שהוקם על ידי הח"כים יסיים את פעילותו, אנחנו דורשים לדחות את הדיון בעירייה או מנגד להקדים את הגשת מסקנות הוועדה", אמר היום ל"בחדרי חרדים" - אחד מהנציגים החרדים בעירייה.

שבת ירושלים ניר ברקת אריה דרעי משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד