י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תיעוד משבת: מול ספר התורה - מהומות בין הפלג הקיצוני למתפללים

המאבק בתוך המגזר החרדי בין הזרם המרכזי לאנשי הפלג הקיצוני שובר שיאי גועל. במהלך תפילה בבית כנסת החלה מהומת ענק מול ספר התורה שהיה פתוח. שני הצדדים מציגים גרסאות שונות, אך התיעוד מבית הכנסת מעורר חלחלה • צפו

תיעוד משבת: מול ספר התורה - מהומות בין הפלג הקיצוני למתפללים

המאבק בתוך המגזר החרדי בין הזרם המרכזי לאנשי הפלג הקיצוני שובר שיאי גועל. במהלך תפילה בבית הכנסת המרכזי נחלת חפציבה החלה מהומת ענק מול ספר התורה שהיה פתוח. שני הצדדים מציגים גרסאות שונות, אך התיעוד מבית הכנסת מעורר חלחלה - ולא משנה באיזה צד אתם נמצאים.

על פי טענות המתפללים, הרב אהרן מיטלמן המזוהה עם אנשי הפלג הקיצוני דחף בגסות את החיוב שעלה למפטיר והתעמת בכח עם הגבאים, תוך שהוא מבזה את ספר התורה שנשאר פתוח על הבימה כרבע שעה.

(תיעוד המהומה במצלמות האבטחה)

לטענתם, אנשיו פתחו בצעקות ושירה לאורך כל הזמן הזה ובסופו של דבר נותרו רק שישה מתפללים עם הרב מיטלמן, אליהם הצטרפו חמישה מתפללים נוספים ויחד התפללו תפילת מוסף, כאשר את הקריאה הם קראו ללא ברכות ואת הנביא מחומש ולא מתוך קלף.

"המתפללים האחרים יחד עם הגבאים עברו למקום סמוך עם ספר התורה וקיימו את המשך התפילה בנחת בהשתתפות עשרות רבות של אנשים מזועזעים מהתנהגות ברוטאלית של מי שאמור להיקרא רב" טענו המתפללים, והציגו תיעוד ממצלמות האבטחה של המהומה בבית הכנסת, כאמור, מול ספר תורה פתוח.

מנגד, אנשי הפלג הקיצוני טוענים כי בבית הכנסת, שידע כבר בעבר תקריות חמורות ומחלוקות בין המתפללים לאנשי הפלג, התקבלה החלטה של הגבאים להילחם ברב ולא לתת לו עליות כלל. לטענתם, בשבת שעברה גם לא נתנו לו לעלות לעשרת הדברות, הגבאי מכר את העלייה, ואחד האברכים העלה את הרב לעשרת הדברות, מה שעורר במקום צעקות.

לדבריהם, השבת הייתה עליית מדרגה, כאשר אחד הגבאים "החליט" שיש לו יארצייט ומגיע לו לעלות למפטיר. הרב הורה לאברך ששאלו אם להעלות אותו למפטיר, שיעלה את הרב.

לטענתם, באותו רגע פרצה במקום מהומה כאשר המתפללים החלו "לחרף ולגדף" את הרב והדברים הידרדרו גם לאלימות פיזית כאשר אחד האברכים במקום דחף את הרב. לדבריהם, מרבית המתפללים ברחו בגלל הצעקות ולאחר עשרים דקות המשיך המניין כרגיל.

המאבק בין הזרם המרכזי לאנשי הפלג הקיצוני בהנהגתו של הגר"ש אויערבך מתנהל כבר שנים. ישנם משפחות שנקעו, פילוגים בבתי כנסת ועוד. הפגנות פורעי הפלג הקיצוני בשבועות האחרונים לא תרמו להרגעת הרוחות ולצערנו נראה שעוד נכונו לנו מחזות מבישים שכאלה בבית הכנסת עוד שנים רבות.
הפלג הירושלמי ספר תורה בית כנסת עלייה לתורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 85 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד