י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אמסלם לגליק: "אתה רפורמי, לא יהודי"

על רקע סערת מתווה הכותל התפתח אתמול בישיבת סיעת הליכוד עימות קולני בין ח"כ אמסלם לח"כ גליק, במהלכו הטיח אמסלם ביקורת קשה בגליק ואמר לו: "אני לא יודע אם אתה יהודי בכלל, אתה רפורמי"

אמסלם. צילום: פלאש 90
אמסלם. צילום: פלאש 90

מתווה הכותל, הנמצא בימים אלו בעין הסערה החרדית, הצליח לפלג את שורות סיעת הליכוד, ולגרור את ישיבת הסיעה של מפלגת השלטון לעימות חזיתי בין חברי הכנסת, דודי אמסלם ויהודה גליק.

בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, התפתח אתמול עימות בין ח"כ אמסלם לח"כ גליק, במהלכו הטיח אמסלם ביקורת קשה בגליק ואמר לו: "אני לא יודע אם אתה יהודי בכלל, אתה רפורמי".

הסערה החלה לאחר שהגליק ביקש לדון בישיבה בנושא המתווה שאושר בתחילת השנה שעברה על ידי הממשלה – אולם זכה להתנגדות עזה של המפלגות החרדיות שהצהירו לפני מספר שבועות כי הן דורשות את ביטולו.

ראש הממשלה התייחס למתווה ואמר בישיבת הסיעה כי "כששני הצדדים, גם הרפורמים וגם החרדים, מנסים להציג עצמם כמנצחים ומעלים עוד ועוד דרישות, שניהם לא בסדר באותה מידה. אני רוצה לחתוך ולקבל החלטה, אין לי עניין למשוך, אני לא מצליח", כך דווח באתר 'כל הזמן'.

נתניהו הוסיף ואמר כי "אם הצדדים לא יגיעו להבנות, לא תהיה ברירה ובג"צ הוא זה שיצטרך להכריע בסוגיה. במקרה וכך יהיה, שני הצדדים לא יצאו מרוצים".

בנוסף, דווח ב'כל הזמן' כי ראש הממשלה התייחס לביקורות שיש לקהילות הרפורמיות עליו וסיפר כי בעוד שבועיים הוא עומד לנסוע לוועידת איפא"ק בארה"ב, שם הוא "יקבל על הראש בגלל כל עניין הכותל".

בדיון עצמו, אמסלם הגן על העמדה החרדית וטען כי גם ועדת הפנים שבראשותו, הגיעה למסקנה כי יש לבטל את המתווה המבקש לשנות את הנורמליזציה בכותל המערבי. גליק וח"כים נוספים השמיעו דעה הפוכה וטענו כי על המדינה ליישם לאלתר את המתווה.

כהמשך לדיון אתמול, הבוקר, המשיכה הסערה בזירת הטוויטר, לאחר שאמסלם צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "רפורמה עושים במפעל שימורים, לא בדת. הכותל זה לא כיכר רבין. מדובר במקום הכי קדוש לעם היהודי ולכן צריך לבטל את המתווה" השיב לו גליק: "הכותל מעולם לא היה המקום הכי קדוש לעם היהודי בכל מקרה יסוד התורה "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום" לא השתנה. מן הראוי לכבד את כל היהודים".

בהמשך, הצטרף גם ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) וצייץ: "יישר כח לח"כ דודי אמסלם. אני מאמין שכמותו גם כל חברי הליכוד שהם מסורתיים מתנערים מדבריו של יהודה גליק שאמור לכאורה להיות הסמן הדתי של המפלגה".
מתווה הכותל רפורמים בנימין נתניהו דודי אמסלם יהודה גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד