י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרסום ראשון: נוסע חרדי הסתבך עם 'אל על' וחשף פרצה ביטחונית חמורה בעולם התעופה

חסיד בעלזא ממונטריאול הסתבך עם חברת אל על, סורב לעלות לטיסה, עוכב בישראל במשך יומיים ונאלץ לשלם כרטיס טיסה חדש מכספו • על הדרך הוא הצליח לחשוף פרצה ביטחונית חמורה בעולם התעופה • כל הפרטים בפרסום ראשון

( Tomer Neuberg/Flash90)
( Tomer Neuberg/Flash90)

פרסום ראשון • הסתבכות של נוסע חרדי מקנדה עם חברת אל על חשפה פרצה ביטחונית בעולם התעופה: מ.ה., חסיד בעלזא מטורונטו (פרטיו שמורים במערכת), הצליח להסתבך עם חברת אל על ועל הדרך לחשוף פרצה ביטחונית חמורה בעולם התעופה.

מ.ה. מספר ל'בחדרי חרדים' על השתלשלות העניינים. בכדי להגיע לחתונת בן משפחה בישראל רכש מ.ה. כרטיס טיסה הלוך ושוב עם המסלול הבא: ב-12 בפברואר יציאה מניו יורק לישראל, ישראל-טורונטו, טורונטו-מונטריאול.

הוא התייצב לטיסה שיצאה משדה התעופה JFK לצד בני משפחה נוספים שהמריאו לישראל להשתתף בחתונה, נחת בתל אביב ושהה בישראל מספר ימים. עד כאן הכל היה תקין. ב-18 בפברואר, כשהתייצב בנתב"ג כדי להמריא חזרה לקנדה, החלה ההסתבכות.

בדלפקי הצ'ק-אין סירבו להעלותו לטיסה בטענה שלא השתמש בכרטיס הטיסה שלו בנסיעת ההלוך. מדובר בנוהל של חברות התעופה, כאשר כרטיס שנרכש כ'הלוך ושוב' לא מכובד במידה והנוסע לא השתמש בנסיעה הראשונה - לא התחלת את מסלול הטיסה בכרטיס שרכשת, אינך יכול להשתמש בטיסות ההמשך או החזור.

לנוסע התברר כי הוא לא רשום כמי שהמריא בטיסת ההלוך. כל ניסיונותיו לשכנע, להביא ראיות מבני המשפחה שהיו עמו ועוד, לא צלחו. באל-על התעקשו - 'לא נסעת עמנו בהלוך, לכן איננו יכולים להעלותך על טיסת החזור'.

לאחר דין ודברים, לטענת הנוסע, נציג של החברה לקח אותו לצד והסביר לו, שלא לציטוט, כי מה שקרה בטיסת ההלוך הוא שנוסע אחר, ילד, הנושא את שמו במדויק, נסע גם הוא על אותה טיסה. הנוסע השני משום מה רשום כמי שאכן נסע בטיסה ההיא, אבל מ.ה. לא נרשם.

בחברה התעקשו שלא להעלותו לטיסה והוא נאלץ להמתין בישראל יומיים נוספים, עד לטיסה אחרת, אליה רכש כרטיס חדש מכספו. "מדובר בשערוריה" הוא אומר ל"בחדרי חרדים" ומבהיר כי הוא מתכוון לתבוע את החברה. "איך יתכן שטועים בגלל שם בזהות הנוסע, מה יקרה אם חלילה בצורה הזו יטוס אדם עם כוונות חבלניות - ופשוט ישתמש בזהות בדויה של נוסע אחר?".

חשוב לציין כי בכל כרטיס טיסה מופיע גם תאריך הלידה כחלק יסודי וקבוע בכל כרטיס, וכן ילד שטס - מוגדר במפורש בידי הסוכן בעת ביצוע ההזמנה כילד, שכן המחירים לילדים שונים מכרטיסים למבוגרים.

"אני חושב שב-2017 אין מקום לטעויות כאלו. הייתי מאוד מופתע מאיך שהתנהגו אלי וטיפלו בי, כלקוח הייתי אמור לקבל שירות יותר טוב, בפרט כשהטעות היתה מצד חברת אל-על ובפרט שמדובר ברשלנות מצד החברה - והם לא נטלו אחריות. כל הניסיונות שלי להסביר את עצמי לא צלחו, כי לא המשכתי להחזיק בכרטיס הבורדינג איתו עליתי לטיסה בניו יורק".

'הבורדינג' הוא השובר הנשאר בידי הנוסע, בו מופיע שמו, מספר הטיסה והמושב בו הוא ישב. במידה ו-מ.ה. היה ממשיך להחזיק בשובר גם שבוע אחרי הטיסה, מה שלא נהוג בדרך כלל ונוסעים ממהרים לזרוק את השובר אחר סיום הטיסה - היתה לו ראייה חד משמעית ממנה החברה לא היתה יכולה להתעלם.

לדבריו, "נגרמה לי עוגמת נפש ונזק אישי, הגעתי באיחור של יומיים לביתי בקנדה. באל על בינתיים סרבו להתנצל ולפצות אותי".

אברהם פלדמן, סוכן נסיעות ותיק מ'ביג בן טורס', אומר ל'בחדרי חרדים': "אי אפשר לטוס בכרטיס חזור אם לא טסים בהלוך. היום הזיהוי לטיסה בעידן הכרטיסים האלקטרוניים, מתבצע בהתאמה שבין הדרכון לשם שמופיע בהזמנה, כך שאם יש שני נוסעים עם אותו שם, יכולה להתרחש טעות. אם שניהם עולים אין בעיה. אבל אם הבודקים לא דייקו, אז מתגלות התקלות. כבר קרה לנו בעבר, במערך הטיסות לליז'ענסק, מקרה דומה. שלושה אנשים עם אותו שם, אחד מהם עלה בלי רישום כיוון שחשבו שהוא כבר רשום, ואז נראה היה שיש מקום ריק בטיסה, אז העלו מישהו מסטנד ביי, בסופו של דבר התגלה על המטוס שיש נוסע אחד מעבר למספר המושבים. זו בהחלט אפשרות לפירצה ביטחונית חמורה".

פלדמן מציין שהכל יכל להיות פתיר: "אם היה משלם את ההפרש בין עלות של כרטיס הלוך-חזור, לכרטיס צד אחד, היה יכול לעלות לטיסה. כנראה כיוון שאצלם נרשם שלא הופיע ("נו שואו") לטיסה הראשונה, אוטומטית מבטלים את הרישום לטיסת ההמשך. לכן לא רק שהכרטיס לא היה טוב, אלא ההזמנה עצמה בוטלה, הוא לא הופיע על המחשבים ולכן לא נתנו לו לעלות".

פנינו לGPS Travel, סוכנות הטיסות בה רכש מ.ה. את הכרטיס, שם אישרו את הפרטים. מהחברה נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מיד אחרי שנודע לנו שסירבו להעלות את הלקוח שלנו על המטוס, עשינו כל מה שביכולתנו כולל עבודה במשך כל הלילה, כדי להחזיר את הנוסע הביתה כמה שיותר מהר. הצלחנו לסדר לו כרטיס חילופי במקום במחיר עלות".

באל על סירבו להתייחס לזלזול בנוסע ומסרו: "אין תגובה".



אל על טיסה פירצה ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד