י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'לזעוק שבת': 'העדה' יוצאת להפגנות בי-ם

בעדה החרדית החליטו לצאת השבת למחאה בעקבות התגברות חילולי השבת בירושלים. במכתב של הבד"ץ בראשות הגאב"ד הגרי"ט וייס נאמר כי תיערך הפגנה בצהרי יום השבת בכיכר זופניק ומשם ייצאו לרחובה של עיר • כל הפרטים

הפגנת העדה החרדית. צילום ארכיון: שמואל דריי
הפגנת העדה החרדית. צילום ארכיון: שמואל דריי

בעדה החרדית החליטו לצאת השבת למחאה בעקבות התגברות חילולי השבת בירושלים. במכתב של הבד"ץ בראשות הגאב"ד הגרי"ט וייס נאמר כי תיערך הפגנה בצהרי יום השבת בכיכר זופניק ומשם ייצאו לרחובה של עיר.

במכתב שפרסמו ב'עדה' נכתב: "זה זמן זמנים טובא אשר מצב קדושת השבת בעיר הקודש ירושלים מתדרדר והולך מדחי אל דחי רח"ל ובעידוד וחסות העיריה נפתחים חנויות בתי עסק ומסחר ומקומות בילוי חדשים לבקרים לקול שתיקה רועמת של הציבור החרדי בכללותו ה"י".

"חלילה לנו בני אל חי לראות כבלע את הקודש ולהחריש אל מול חילול שמו הקדוש תורתו ושבת קודש אות ברית בין הקב"ה לעמו הנבחר, אוי לנו מיום התוכחה אם לא נשמיע קול מחאה על כבוד התורה והשבת".

"ולכן החלטנו כי ביום שבת קודש פרשת תרומה יצאו כל בית ישראל החרדים לדבר ה' למחאה גדולה
ע"פ ככר זופניק בעצם יום השבת בשעה 3:30 אחה"צ".

לסיום כותבים במכתבם חברי הבד"ץ: "וכל אחד ישגיח על אנשי ביתו שלא יבואו לידי חשש חילול כבוד שבת ולהקפיד ביתר שאת על שמירת השבת משעת כניסתה וזמנה אשר נתקדש בעיה"ק ולא לתת לפורץ לעלות על חומת השב ומדי דברנו בענין זה, את אחינו אנו מבקשים להחזיק את מסורת אבותינו בידינו וכראות ח"ו חילול שבת לזעוק בקול גדול שבת שבת".

העדה החרדית מחאה שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד