י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לראשונה בתולדותיו: שווי ביטקוין עקף את מחיר הזהב

ערך מטבע דיגיטלי אחד גבוה יותר מזה של אונקייה של זהב, לראשונה בשמונה שנות קיומו של ביטקוין; אנליסט: "נוצר מתאם חיובי בין מחירי הזהב וביטקוין"

  • ה' אדר התשע"ז
לראשונה בתולדותיו: שווי ביטקוין עקף את מחיר הזהב



לראשונה בשמונה שנות קיומו, ערך המטבע הדיגיטלי ביטקוין עקף את המחיר של אונקייה אחת של זהב.

שווי מטבע אחד של ביטקוין מזנק כעת ב-3% לרמה של 1,267.2 דולרים, לפי נתוני קוינדסק, לאחר שמוקדם יותר היום כבר קפץ למחיר שיא של 1,284.33 דולרים.

החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו היום בבורסת הסחורות של ניו יורק במחיר של 1,232.9 דולר לאונקייה, ירידה של 1.4% - הנפילה היומית החדה ביותר בשנת 2017 - על רקע התחזקות הדולר.

מתחילת השנה טיפס מחיר הזהב בקרוב ל-8% בעוד שמחיר ביטקוין קפץ ביותר מ-25%. עם זאת, גודל שוק הביטקוין עודנו זעיר ביחס לשוק הזהב, וסך ערכן של כל מטבעות ביטקוין בעולם הוא כ-20 מיליארד דולר לעומת מלאי הזהב הגלובלי ששוויו כעת כשבעה טריליון דולר.

ערך המטבע הדיגיטלי הנסחר בכמה בורסות ביטקוין בסין עלה לזמן קצר על מחיר הזהב כבר בתחילת פברואר, אולם היום היתה הפעם הראשונה שמדד מרכזי של מחיר ביטקוין טיפס מעל למחיר הזהב.

בין מחירי ביטקוין והזהב קיים מתאם חיובי על רקע נטייה גוברת אצל משקיעים להפוך את המטבע הדיגיטלי למקלט בעתות משבר בשווקים, בדומה לזהב, אמר צ'רלס הייטר, מנכ"ל ומייסד ספקית נתוני המטבעות הדיגיטליים קריפטו-קומפר (CryptoCompare).

ביטקוין, שערכו נסק ב-120% בשנה שעברה, פתח את 2017 בסערה ובשלושה ימי המסחר הראשונים של השנה קפץ ביותר מ-20% ופרץ את רף 1,000 דולר לראשונה מאז קריסת בורסת הביטקוין מאונט גוקס לפני כשלוש שנים.

אנליסטים ייחסו אז את הזינוק בערך המטבע הדיגיטלי לביקוש מוגבר מצד משקיעים סיניים, שמחפשים השקעה חלופית על רקע היחלשות המטבע הסיני, היואן.

עם זאת, כשבוע לאחר פתיחת 2017, צלל ערך ביטקוין בעשרות אחוזים בתוך ימים ספורים עקב חששות מפני אכיפה מוגברת בסין כלפי מסחר במטבע הדיגיטלי. מאז התאושש ביקוין וטיפס לרמתו הגבוהה מעולם.
מטבע דיגיטלי ביטקוין אונקיית זהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד