י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הפגנה סוערת בי-ם בשל מעצר מפגין עד תום ההליכים

בשעה האחרונה נערכת הפגנה סוערת ברח' יחזקאל בירושלים, בשל מעצר עד תום ההליכים של שמואל שפירא, אברך חסיד ברסלב שנעצר לפני כמה שבועות, בעקבות השתתפות חוזרת ונשנית בהפגנות הסוערות נגד הגיוס לצה"ל

מעצרו של שפירא. צילום: כיפה שחורה
מעצרו של שפירא. צילום: כיפה שחורה

עד תום ההליכים: בשעה האחרונה נערכת הפגנה סוערת ע"י מפגינים קיצונים ברח' יחזקאל בירושלים בגין מעצרו של שמואל שפירא, אברך מחסידות ברסלב בן 25, נכדו של הרה"צ ר' שמואל שפירא זצ"ל, שעצור מזה כחודש ימים והיום הוארך מעצרו עד תום ההליכים.


ההפגנה הסוערת

מעצרו החריג של שפירא, עד תום ההליכים, נובע בשל השתתפותו החוזרת ונשנית בהפגנות הסוערות נגד צה"ל.

בהחלטת השופט נאמר כי נגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של השתתפות בהתפרעות והפרעה לשוטר ב-3 הזדמנויות - על רקע המגזר אליו הוא משתייך. מדובר בעיקר בחסימת דרכים, סירוב למסור פרטים לשוטרים וסירוב להתלוות אליהם. נגד המשיב תלויים ועומדים 2 כתבי אישום המייחסים לו אירועים דומים במהלך שנת 2016.

השופט ממשיך ומסביר את החלטתו: "התנהגותו של המשיב חורגת מחופש הביטוי, בסכלה את היכולת לנהל חיים שיגרתיים לאורך תקופה ארוכה. שחרורו בעבר ע"י ביהמ"ש לא העביר את המסר, לבל יחזור על התנהגותו זו - והוא המשיך בשלו. למעשה ההחלטה, היחסית חריגה, להשאיר אדם שהשתתף בהפגנות, במעצר עד תום ההליכים, נובעת בעיקר ממסקנות תסקיר שירות המבחן שבדק אותו".

הם קבעו כי מדובר בעצור בעל מסוכנות גבוהה וגם חלופות המעצר שהוצעו לא מקובלות. "חלופת המעצרה המבקשת להחזירו לסביבה דומה מבחינת אורח החיים והערכים, אינה תורמת להפגת המסוכנות אלא ההיפך מכך" וכי המפקחים המוצעים יתקשו לפקח עליו.

יצויין כי במהלך שהותו במעצר בשבועות האחרונים, גיסו נישא. כמו כן ימשיך שפירא לשהות במעצר גם בימי הפורים.

חבריו מספרים כי בימים האחרונים נודע שעקב מעצרו לכשלושים משפחות אין אוכל. הם טוענים, כי שפירא עמל בשעות הקטנות של הלילה להשיג דברי מאכל, ומניח בשקט באישון ליל סלי מזון ליד דלתות של משפחות נזקקות, כאשר במשך היום רואים את האברך לומד שעות רצופות בעמידה כדי שלא ירדם עקב לימודו בשעות הלילה.

עורך הדין שלום בן שבת אמר בדיון: "ראיתי את התסקיר. אני מתקשה להבין כיצד קצין מבחן הגיע להמלצה אליה הגיע. הגורם המשמעותי ביותר בטרם יורה ביהמ"ש על מעצרו של אדם עד תום ההליכים הוא חומרת המעשים. מיוחסות לו עבירות מסוג עוון. העובדה שהמשיב למעלה מחודש במעצר נתן אותותיו על המשיב. המשיב נעדר עבר פלילי ויש לו אשה ושני ילדים.

"על ביהמ"ש לבחון אם יורה על תנאים יהיה בהם לאיין מסוכנות. אני סבור שנכון ליתן למשיב הזדמנות שאותה הוא לא קיבל. אני חושב שנכון להורות על שחרור לחלופת מעצר. אם ביהמ"ש יסבור שצריך להרחיק מירושלים, נציע מקום אחר בביתר עלית" אמר פרקליטו.
הפגנות עד תום ההליכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד