י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חברות התעופה חודרות לעולם ההיי־טק

חברות התעופה זיהו את מגמת החדשנות, והקימו קרנות והחלו לחבק את היזמים: "אנחנו מחפשים חברות שיעזרו לנוסעים להיות מרוצים. אף פעם אי אפשר לדעת מאין יבוא הדבר הגדול הבא"

חברות התעופה חודרות לעולם ההיי־טק



כמו תעשיות מסורתיות אחרות, תחומי התעופה והתיירות נתקלים בשנים האחרונות באתגרים חדשים ובחדשנות שנוצרת לא פעם על ידי סטארט־אפים. חברות התעופה זיהו את המגמה, והתחילו באחרונה לחבק את היזמים. חלקן אף הקימו קרנות ייעודיות, חממות ותוכניות האצה למיזמים טכנולוגיים בתחום.

KLM וכמה גופים נוספים הקימו ב–2009 את MIF) Mainport Innovation Fund), קרן שמשקיעה בסטארט־אפים בתחומי התעופה והתחבורה, והשקיעה עד כה ב–12 סטארט־אפים. ההשקעות נעות בין 800 אלף למיליון יורו בכל חברה. הקרן לא לוקחת אחוזי בעלות בחברה הצעירה, אך מחייבת אותה בהחזר ההשקעה כשתצליח לייצר הכנסות. "אנחנו מחפשים חברות שיעזרו לנוסעים להיות מרוצים. אף פעם אי אפשר לדעת מאין יבוא הדבר הגדול הבא", אומרים ב-KLM. שתיים מהחברות שבהן השקיעה הקרן: Eye on Air, שמפתחת כלים לזיהוי חומרי נפץ וסמים, ו–MPS, שפיתחה מערכות סימולטורים לטייסים.

KLM לא לבד בשוק זה. גם בישראל, למשל, חברת אל על יחד עם חברת ג'ט־בלו הקימו תוכנית האצה לסטארט־אפים בתחום התעופה והתיירות. מעבר לפעילות התוכנית, הכוללת חודש בעמק הסיליקון, הקרן משקיעה 50 אלף דולר בתמורה ל–6% ממניות החברה. התוכנית, שנקראת נביגייטור (Navigator), נמצאת בעיצומו של המחזור הראשון. קבוצת התעופה IAG, שבה חברות בריטיש איירוויז ואיבריה, השיקה השנה פעילות דומה.
היי־טק חברות התעופה סטארט־אפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד