י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

רבנים מזהירים את המשטרה: אל תשלחו שוטרות להפגנות

על רקע יציאת אנשי "העדה החרדית" בשבתות האחרונות למחאות על חילולי השבת בירושלים, רבני הקהילה שיגרו מכתב זועם למשטרה בו הם טוענים כי המשטרה שולחת שוטרות המתגרות במפגינים: "מדברות דיבורים מגונים" • בפנים: המכתב המלא

הפגנה של "העדה החרדית" (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)
הפגנה של "העדה החרדית" (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)

על רקע יציאת אנשי "העדה החרדית" בשבתות האחרונות למחאות על חילולי השבת בירושלים, רבני הקהילה שיגרו מכתב זועם למשטרה בו הם טוענים כי המשטרה שולחת שוטרות המתגרות במפגינים: "מדברות דיבורים מגונים".

כאמור, בשבתות האחרונות יוצאים אנשי "העדה החרדית" להפגנות בירושלים על רקע התגברות חילולי השבת בבירה שנחשפו זה מכבר ב'בחדרי חרדים'. לטענת אנשי העדה החרדית, המשטרה מנצלת את העובדה שהחרדים אינם מצלמים בשבת על מנת להשתמש בכח רב כנגד המפגינים וכן בהבאת שוטרות הפועלות נגד המפגינים.

במכתב ששיגרו רבני העדה החרדית למשטרת ירושלים, ומתפרסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", כותבים רבני העדה: "כידוע לכם בשבתות האחרונות עם התגברות חילולי השבת העיר הקודש ירושלים יוצאת העדה החרדית למחאות ביום השבת בראשות רבנים שליט"א זקני העדה הכואבים על חילולי השבת המתרבים לדאבון העיר בעיר מלוכה.

"כשיצאו המוחים לכיוון כיכר הדווידקה הגיע כוח משטרה גדול ואלים במיוחד, אשר הכה ללא רחם בזקנים וצעירים, ראשי העדה רבנים זקנים ומבוגרים בראשם הרה"ח רבי יחיאל כהן שליט"א וסיו"ר העדה הרה"ח ר' יעקב הכהן ראטה שליט"א הופלו לארץ ונבעטו באכזריות ורשעות כאחרוני הפושעים".

עוד כותבים רבני הקהילהף "זאת ועוד, במחאות האחרונות כדי להלהיט את הרוחות וכפי הנראה בכוונת מכוון נשלחות שוטרות אל המחאות של הציבור החרדי, והן מדברות דיבורים מגונים אל המוחים, מאיימות בבעיטות ואף מוציאות אותן בפועל בחיוך מתוך ידיעה שהדבר הזה מפריע למוחים החרדים האמונים על שמירת הצניעות".



רבני "העדה" מוסיפים: "העדה החרדית לא תוכל לעבור על סדר היום על העוול הזה, לא על הכאת הרבנים הזקנים והמוחים אשר לא עשו דבר מעבר להליכה ברחוב תוך כדי זעקת שבת כמחאה בדרכה של תורה"ק, וקל וחומר שלא תוכל להסכים לעצת בלעם של הבאת שוטרות בידיעה שזה גורם להתססת הרוחות דבר שמביא לעימותים מיותרים.

"העדה החרדית תעמוד בכל הדרכים העומדים לרשותה על זכותה להמשיך במחאות השבת ככל שהמצב בעיר הקודש לא ישתנה חס וחלילה, וככל שיהיה צורך תגייס העדה החרדית עזרה משפטית להגן על זכותה הבסיסית הזאת".

לסיום כותבים הרבנים: "לא נוכל להסכים שירמסו את השבת בירושלים ותוך כדי לרמוס את זכויותינו ואת רגשותינו בעוון היחיד של מחאה על כבוד השבת בירושלים עיר הקודש".
העדה החרדית שוטרות הפגנות חילולי שבת אלימות משטרתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד