י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המרתון יצא לדרך: האם הוא ישובש על ידי מפגיני "הפלג הירושלמי"?

חרף איומו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לפטר את סגנו חיים אפשטיין באם ישבשו מפגיני "הפלג הירושלמי" את המרתון הבוקר - נראה כי המפגינים בדרכם למתווה המרתון, והם מתכוונים למחות בדרכם של הרצים • כל הפרטים - מתעדכן

ברקת בנקודת הזינוק של "מרתון ירושלים" הבוקר
ברקת בנקודת הזינוק של "מרתון ירושלים" הבוקר

מרתון ירושלים יצא לדרכו הבוקר (שישי) תחת חשש כבד מפני שיבושו על ידי מפגיני "הפלג הירושלמי", שבהוראת הגר"ש אוירבך יצאו למחות היום נגד מעצרו של תלמיד ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס. עשרות צעירים עוכבו ע"י המשטרה בדרכם למרתון בירושלים.

המרתון, שיצא לדרכו בשעה 7:00 בבוקר, צפוי להימשך לאורך כל שעות הבוקר ובו צפויים להשתתף כ-6000 רצים מכל רחבי העולם. יצויין כי ראש העיר ברקת רואה במרתון ירושלים את אחת מהצלחותיו, מה שמגביר את החשש ששיבושו על ידי המפגינים יוביל לקרע בצמרת העירייה.

בשעות הלילה נהרו מאות מפגינים לירושלים, על מנת להתכונן לקראת שיבוש המרתון. ל'בחדרי חרדים' נודע כי עוד בטרם יצאו הרצים לדרכם, הגיעו קבוצות מפגינים למוקדים הקרובים למסלול המרתון, ועוכבו על ידי המשטרה. המשטרה אף הקימה שלושה מחסומים לאורך כביש ירושלים תל אביב על מנת לעצור אוטובוסים של מפגינים בדרכם לבירה, בשער הגיא, בעליות לירושלים ובסמוך לצומת שורש.



כזכור, אמש חשף "בחדרי חרדים" כי בעקבות האיום להשבית את מרתון ירושלים, הכין ראש העיר ניר ברקת מכתב פיטורין לנציג 'בני תורה' בעירייה חיים אפשטיין. לדברי מקורבי ברקת: "אם המרתון ישובש - הוא יקבל לאלתר גט פיטורין".

כזכור, קודם לכן נחשף ב"בחדרי חרדים" כי גורמים בלשכת ראש העיר ברקת העבירו מסרים חריפים למנהיגי 'הפלג הירושלמי' ובראשם לנאמן ביתו של הגר"ש אוירבאך - יוסף פטרוב, לדבריהם, במידה וההפגנות ישבשו את המרתון - הרי שיהיו לכך השלכות פוליטיות חסרות תקדים. איומיו של ברקת נחשפו כבר ביום רביעי ב'בחדרי חרדים', זאת לאחר שמובילי ההפגנות של 'הפלג הירושלמי' הודיעו כי בכוונתם לשבש את המרתון.

עם זאת, ולמרות חשיפת 'בחדרי חרדים' כי אמש הכין ברקת מכתב פיטורין שיועד לאפשטיין במידה והמרתון ישובש, סירב הבוקר בראיון שהעניק לגלי צה"ל ראש העיר ניר ברקת להצהיר כי יפטר את אפשטיין, והכריז רק כי ינקוט בסנקציות חמורות.

צילום באדיבות "דיווחי מרתון 2017"




ברקת מרתון ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד