י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

צפו בתיעוד הבלעדי: מפגיני "הפלג הירושלמי" פורצים למסלול המרתון

על אף האיומים מצידו של ברקת, הגיעו הבוקר מאות צעירים למחות נגד מעצר בחור הישיבה העריק, במטרה לשבש את מרתון ירושלים • המשטרה עצרה עשרות, הקימה מחסומים ואף עיכבה אוטובוסים - אך היו שהצליחו בכל זאת להגיע למסלול. וידאו

צפו בתיעוד הבלעדי: מפגיני "הפלג הירושלמי" פורצים למסלול המרתון

על אף האיומים מצידו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת כי אם ישבשו המפגינים את מסלולו של מרתון ירושלים שהתקיים הבוקר (שישי) בבירה הוא יפטר את סגנו חיים אפשטיין, יצאו מאות מפגינים למחות בירושלים נגד מעצר בחור הישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס.

בתיעוד בלעדי שהגיע לידי "בחדרי חרדים" נראים צעירי "הפלג הירושלמי" כשהם פורצים למסלול מרתון ירושלים ומשבשים את ריצת האצנים. בתיעוד נשמעים המפגינים, שככל הנראה הצליחו לעקוף את טבעות השוטרים המוגברות שאבטחו את המסלול, קוראים קריאות מחאה ויורדים לכביש. השוטרים עכבו את המפגינים, והמרתון המשיך.

יצויין כי מאז שעות הבוקר מעכבת המשטרה עשרות צעירים שניסו להיכנס למתחם המרתון על מנת לשבשו, ואף הקימה מספר מחסומים לאורך כביש 1 העולה לירושלים שם עצרה אוטובוסים עם מפגינים עליהם, שנסעו לירושלים על מנת לשבש את המרתון שהתקיים הבוקר. למרות ההערכות המוקדמת, בסופו של דבר הושלם המרתון ללא הפרעות של ממש, למעט מספר מוקדי חיכוך ספציפיים, כפי שאפשר לראות בתיעוד המצורף.



כזכור, אמש חשף "בחדרי חרדים" כי בעקבות האיום להשבית את מרתון ירושלים, הכין ראש העיר ניר ברקת מכתב פיטורין לנציג 'בני תורה' בעירייה חיים אפשטיין. לדברי מקורבי ברקת: "אם המרתון ישובש - הוא יקבל לאלתר גט פיטורין".

כזכור, קודם לכן נחשף ב"בחדרי חרדים" כי גורמים בלשכת ראש העיר ברקת העבירו מסרים חריפים למנהיגי 'הפלג הירושלמי' ובראשם לנאמן ביתו של הגר"ש אוירבאך - יוסף פטרוב, לדבריהם, במידה וההפגנות ישבשו את המרתון - הרי שיהיו לכך השלכות פוליטיות חסרות תקדים. איומיו של ברקת נחשפו כבר ביום רביעי ב'בחדרי חרדים', זאת לאחר שמובילי ההפגנות של 'הפלג הירושלמי' הודיעו כי בכוונתם לשבש את המרתון.

עם זאת, ולמרות חשיפת 'בחדרי חרדים' כי אמש הכין ברקת מכתב פיטורין שיועד לאפשטיין במידה והמרתון ישובש, סירב הבוקר בראיון שהעניק לגלי צה"ל ראש העיר ניר ברקת להצהיר כי יפטר את אפשטיין, והכריז רק כי ינקוט בסנקציות חמורות.

מפגיני "הפלג הירושלמי" פורצים לתוך המסלול. צילום: משה אוחיון






הפלג הירושלמי מרתון ירושלים גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד