י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עסקת גולן-אלקטרה תושלם בימים הקרובים - בעקבות אישור משרד התקשורת

לפי קביעת הממונה על ההגבלים, לאורך שנת 2017 גולן טלקום תציע במועדים שונים חבילה סלולרית בעלות של מקסימום 30 שקל לחודש עם התחייבות לשמור את המחיר למשך 24 חודשים

עסקת גולן-אלקטרה תושלם בימים הקרובים - בעקבות אישור משרד התקשורת



משרד התקשורת הודיע היום על אישור העסקה לרכישתה של גולן טלקום על ידי אלקטרה צריכה. אישור העסקה מצטרף לאישור דומה שנתנה לפני כשבועיים הממונה על ההגבלים העסקיים - ובכך מוסרת המגבלה האחרונה לעסקה והיא תושלם בימים הקרובים. העסקה נחתמה לפי שווי של 350 מיליון שקל והיא כוללת גם התחייבות של אלקטרה צריכה להקים רשת סלולר לגולן טלקום בשיתוף חברת סלקום.

במשרד התקשורת אמרו היום כי "הסכם שיתוף הרשתות מניב שני הישגים לצרכן הישראלי: הראשון הוא השמירה על השחקן החמישי בשוק ומחולל התחרות בסלולר גולן טלקום, והשני הוא כניסתו של שחקן שישי לשוק – אקספון. למעשה, ישראל הופכת להיות המדינה הראשונה בעולם עם שישה שחקנים פעילים בעלי רשתות. התחרות שתיפתח בעקבות ההסכם ופירותיו תעמוד למבחן כוחות השוק".

הממונה על ההגבלים העסקיים אישרה את העסקה. עם זאת, היא העמידה תנאי למיזוג וקבעה כי לאורך שנת 2017 גולן טלקום תציע במועדים שונים חבילה סלולרית בעלות של מקסימום 30 שקל לחודש עם התחייבות לשמור את המחיר למשך 24 חודשים.

אלקטרה צריכה תשלם עבור הון המניות של גולן 350 מיליון שקל אך היא מקבלת לעסקה מימון של 130 מיליון שקל בהלוואה שתתחיל להיפרע רק עוד 8 שנים, ועוד מימון בנקאי לעסקה של 140 מיליון שקל, כך שהיא צריכה להוציא מקופתה רק 80 מיליון שקל בשלב הראשון. עיקר ההוצאה למעשה הוא בנייה והחזקת רשת יחד עם סלקום: הוצאה של 210 מיליון שקל לשנה למשך 10 שנים. עדיין לא נבחר מנכ"ל לחברה אך את תפקיד היו"ר יאייש גיל שרון, לשעבר מנכ"ל פלאפון.
משרד התקשורת גולן טלקום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד