ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את מנהל הישיבה וראש העיר

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עירית נתניה מרים פיירברג, על עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. בנוסף, התגבשה תשתית ראייתית לעבירות שוחד על ידי עו"ד אברהם גוגיג, מנהל ישיבת 'ראדין' לשעבר, שקיבל שוחד מקבלנים ועסקני נדל"ן

צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עירית נתניה מרים פיירברג, על עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. בנוסף היא חשודה בעבירות ניסיון קבלת שוחד על ידי בעלה לשעבר אליהו פיירברג, ועבירות שוחד על ידי בנה, צפריר פיירברג.

בנוסף, התגבשה תשתית ראייתית לעבירות שוחד על ידי עו"ד אברהם גוגיג, מנהל ישיבת 'ראדין' לשעבר, שקיבל שוחד מקבלנים ועסקני נדל"ן, וכן הפרת אמונים על ידי פול ויטל מהנדס העיר נתניה לשעבר.

יחידת להב 433 של משטרת ישראל סיימה חקירה וגיבשה תשתית ראייתית לפיה ראש העיר פיירברג ובני משפחתה חברו באמצעות עו"ד אברהם גוגיג, אל יזמים שונים בעלי אינטרסים בעיר נתניה, בין אם במישרין ובין אם בעקיפין ועל ידי דרך של נאמנות לשם הסתרת זהותם, וקיבלו מהקבלנים והיזמים, בין היתר, את הזכות לרכוש חלק בפרויקטים שונים בשותפות, בעלויות פחותות משמעותית, עלויות אשר לימים מניבות לראשת העיר זכות לדירה במחיר מופחת, כאשר הדבר משקף, במקרים מסוימים, הטבה של מאות אלפי שקלים.

משמעות אפשרות רכישת הזכויות בשלב היזמי, בטרם שינתה הקרקע את ייעודה למגורים, ואשר לא היתה פתוחה בפני הציבור הרחב, אלא ניתנה לראשת העיר בכובעה כראש העיר, טמנה בחובה השבחת הנכס וערכו הכלכלי בעתיד, מה שמעיד על הטבה בשווי של עשרות מיליוני שקלים.

שינוי הייעוד בקרקעות המדוברות, ע"י הגופים עירוניים האמונים על כך, הכפופים וסרים למרותה של ראש העיר, מעידים על תשתית לפעילות מבוססת שוחד, באופן שבו בתמורה להעמדת הזכות לרכישת חלק בקרקע/ דירה לראש העיר ושאר החשודים, פעלה ראש העיר לקידום הליכי התכנון והבנייה של הפרויקטים השונים בעירית נתניה ובחברה לפיתוח ותשתיות (חל"ת), עליה היא אמונה במסגרת תפקידה.

במהלך החקירה נתגבשה תמונה של מארג פעילות פלילית נרחבת של ראש העיר ומי מבני ביתה, במספר אירועים, ביחס למספר פרויקטים ובאופן שיטתי ומובנה המציג מערכות יחסים שוחדיות בינם לבין גורמים שונים. שיטה זו כללה רכישה של חלק במגרש בשותפות עם היזמים, הסתתרות מאחורי "נאמנות" באופן שזהותה/ם מוסתרת מעיני הציבור ושמה/שמם אינו מופיע במרשמים הפתוחים לעיון הציבור. כל אלה תוך הימנעות מכוונת מדיווח רשמי לבעלי האינטרסים במגרשי הנדל״ן השונים בעיר, בה בעת שראש העיר המשיכה לדון בוועדות התכנון העוסקות, בין היתר, בסוגיות הנוגעות לעתידן של הקרקעות בהן מצויים נכסיה.

כמצוין לעיל, בני משפחתה של ראש העיר, יצרו אף הם מעטפת תמיכה לפעילות השוחדית ולקחו בה חלק פעיל. ביחס לבנה של ראש העיר, עו"ד צפריר פיירברג עלו חשדות לפיהם בכובעו כעורך דין קיבל פרויקטים שונים, מיליוני שקלים כ"תמורה לכאורה" , שסופקה על ידו לגורמים שלישיים, כשבפועל לא ניתן על ידו כל ייצוג. בהקשרו של הגרוש, אליהו פיירברג עלה כי הוא מקבל כספי שוחד בתמורה לפעילותו להביא לשינוי יעוד בפרויקט בנייה אחד.

במסגרת החקירה נחקרו ונגבו עדויות מעשרות מעורבים, נערכו חיפושים, נתפסו מסמכים ומוצגים.

עם סיום החקירה מעבירה משטרת ישראל למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.
פרשת השחיתות מרים פיירברג אברהם גוגיג עיריית נתניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד