י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חלוצת העבודה מהבית IBM מחזירה את העובדים למשרד

עד לפני כמה שנים, 40% מעובדי ענקית שירותי המחשוב עבדו מהבית - אולם החברה ביצעה סיבוב פרסה במדיניותה ומאלצת כעת את עובדיה לשוב לעבוד במשרדיה המרכזיים; העובדים מצדם זועמים

  • כ"ז אדר התשע"ז
משרדי IBM בפתח תקווה. צילום: רויטרס
משרדי IBM בפתח תקווה. צילום: רויטרס



ענקית שירותי המחשוב יבמ היתה מחלוצות המגמה לאפשר לעובדים לעובד מהבית, ואיפשרה לעובדים לעבוד מהיכן שרצו כבר בשנות ה-80 של המאה הקודמת.

עד שנת 2009 הגיע הנתח מכוח העבודה של יבמ - אשר מנה אז 386 אלף בני אדם - שעבד מהבית ל-40% מהעובדים, מדיניות שחסכה לחברה הוצאות של כ-100 מיליון דולר בשנה על שטח משרדי בארה"ב לבדה.

אולם כעת מבצעת החברה האמריקאית סיבוב פרסה ומחזירה את עובדיה למשרד, לפי כתבה מקיפה שפורסמה באתר החדשות "קוורץ".

סמנכ"ל השיווק של יבמ, מישל פלוסו, שנכנסה לתפקידה לפני פחות משנה, הודיעה בחודש שעבר ל-2,600 עובדי מחלקת השיווק של החברה בארה"ב, כי מעתה יצטרכו לעבוד באחד משישה משרדי השיווק של יבמ ברחבי ארה"ב.

עובדים שעבדו עד אז בעיקר מהבית או ממיקום אחר נדרשו להגיע לעבודה באחד משישה המשרדים. עובדים מרוחקים התבקשו להעתיק את מקום מגוריהם לקרבת המשרד שאליו שויכו, או שנאלצו לחפש עבודה אחרת.

להחלטת מחלקת השיווק של יבמ לרכז את כל העובדים בכמה משרדים מרכזיים, קדמו הודעות דומות של מחלקות העיצוב, האבטחה והרכש, וכן חלקים גדולים ממחלקת ה-IT ומספר רב של צוותים שעובדים על פרויקט הבינה המלאכותית "ווטסון". הודעות של מחלקות נוספות צפויות בהמשך.

בהודעת וידאו ששיגרה פלוסו לעובדי מחלקת השיווק בחודש שעבר, היא הסבירה כי ההחלטה היא "המתכון היחיד שאני מכירה להצלחה". לדבריה, המרכיבים שלו כוללים אנשים מעולים, כלים מתאימים, משימה, ניתוח של תוצאות, ועוד דבר אחד: "מיקום ממש יצירתי ומעורר השראה".

מרכיב אחרון זה, שמשמעותו היא ריכוז העובדים חזרה במשרדי החברה, עורר כעס רב בקרב העובדים. "כל מי שאני מכיר מאוד מרוגז", סיפר עובד אחד שביקש לשמור על עילום שם לאתר "קוורץ".

בה בעת, חלק מהעובדים שזעמו במיוחד על ההחלטה החלו לחפש מקומות עבודה חדשים. אחרים העידו כי הפסיקו להיות מעורבים בפרויקטים ארוכי-טווח מכיוון שאינם יודעים כמה זמן עוד ימשיכו לעבוד ביבמ.
IBM עבודה מהבית שירותי מחשוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד