י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שני חרדים הפסידו שני מיליון שקלים - ברגע

הבריח למעלה מחצי מיליון אירו - והכסף יעבור לקופת המדינה: צעיר חרדי תושב פריז נכנס לישראל עם למעלה מחצי מיליון אירו ונתפס, המדינה החליטה כי כל הכסף יעבור לקופתה

שני חרדים הפסידו שני מיליון שקלים - ברגע
רויטרס

שנה לאחר שצעיר חרדי תושב פריז נכנס לישראל עם למעלה מחצי מיליון אירו ונתפס, הוחלט כי הכסף יעבור לקופת המדינה. הוא טען כי הכסף שייך לחרדי אחר, וכלל לא ידע עליו.

בינואר 2016 הגיע עקיבא ז'רדון (20) מפריז לישראל, ועבר במסלול הירוק בנתב"ג, כאשר ברשותו סכום של כ-540,960 אירו ולא דיווח לפקידי המכס במעבר, בניגוד להוראת סעיף 9 לחוק.

בבדיקה שנערכה במשקף נמצאה עליו מעטפה ובה 7,000 יורו. החשוד נלקח לבדיקה מקיפה ובכבודתו נמצאו קמין חשמלי ומכשיר ביתי לייצור "שערות סבתא". המכשירים פורקו על ידי בודקי מכס נתב"ג ולהפתעתם, נמצאו בתוכם שטרות רבים של 50, 100, 200 ו-500 יורו שהוסלקו בצורה מקצועית במכשירים. מספירה שנערכה ע"י בודקי מכס נתב"ג עלה שסכום ההברחה הינו 552,460 יורו.

הוועדה להטלת עיצום כספי של רשות המיסים קיבלה את גרסתו של ז'רדון כי לא ידע על הימצאות הכספים במזוודות שנשא בדרכו לישראל וכן לא ידע מה מקורם או יעדם. כמו כן, השתכנעה הוועדה כי המפר אינו הבעלים של הכסף, וכי הוא שימש בלדר עבור חרדי אחר - אולם לא נפתח נגדו הליך פלילי מאחר ולא הצליחו להוכיח זאת משפטית.

יחד עם זאת הוועדה לא קיבלה את טענתו של ז'רדון כי היה תמים לחלוטין וזאת עקב שני טעמים. האחד, העובדה שהמפר הודה בפני הוועדה ששיקר כאשר נשאל בביקורת הגבולות עת יציאתו מצרפת, האם ניתן לו דבר מה להעביר, וכי לא הודה כי כבודתו אינה שלו.

לאור האמור, החליטה הוועדה להטלת עיצום כספי להשית על ז'רדון עיצום כספי בסכום השווה בשקלים לסכום הכספים אשר נתפסו, בסך 540,960 אירו - 2,125,750 ש"ח.



רשות המיסים הברחה בנתבג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד