י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אין בושה; הפלגים הקיצוניים: 'התפללו למותו של בכיר בגיוס חרדים'

אחרי שנדמה היה שכבר אין קו אדום שלא נחצה, מגיעים היום הפלגים הקיצוניים וחוצים את כל הגבולות - עם הפצת פשקווילים הקוראים לציבור להתפלל למותו של בכיר בגיוס חרדים. גורמים בצה"ל: "הפלג הופך את תלמידיו לבריונים אלימים ועבריינים"

חיילים חרדים. אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (דובר צה"ל)
חיילים חרדים. אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (דובר צה"ל)

ההסתה נגד החיילים החרדים והקצינים האחראים על גיוסם, עולה שלב נוסף וחוצה את כל הגבולות. אם עד היום המודעות נגד החיילים כללו בדרך כלל פרטים אישיים וכינויי גנאי - פשקוויל שהופץ היום (ראשון) בפתח תקווה, מקום מגורי הוריו של רס"ן יעקב ראשי, ראש מדור בני ישיבות בצה"ל, קורא להתפלל למותו, לא פחות.

בסמוך לבית הוריו של סרן יעקב ראשי שבפתח תקווה, נערכו לא מעט הפגנות, והיום כאמור, פוזרו פשקווילים עם הכותרת "אלוקים שבור זרוע רשע". בפשקווילים שהופצו נכתב: "היות וכבר נודעו מעלליו של אותו רשע מרושע וראשון לציידי הנשמות ואשר בשנאה שפוכה מוסר בחורי ישראל לכלא ומתאמץ באכזריותו להאריך מאסריהם - יעקב ראשי שר"י.

"על כן, הורו גדולי ההוראה שליט"א שיש לעשות כשם שעשו אבותינו בקום עליהם רשע, לזעוק לבורא עולם שיחוס וירחם עלינו ויתמו חטאים מן הארץ [ובידוע שאמרו רז"ל שבמקום דליכא דינא בארעא ימסור דינו לשמים - ב"ק צ"ג]".

לסיום נכתב: "ובכל מקום ומקום יתפללו עם הזכרת שמו לדראון, יעקב מנחם בן נעמי ויאמרו עליו פרק י' ופרק ק"ט בתהילים על אובדן הרשעים והקב"ה ישמע שעוותנו שנינצל במהרה מאותו רשע יעקב ראשי - ימח שמו וזכרו".

כאמור, מדובר בחציית קו אדום נוסף, בוהק במיוחד, במאבק נגד החיילים החרדים ונראה שהכול כשר במאבק נגד מרבית הציבור החרדי, גם אם זה אומר להתפלל למותו של יהודי.

בתוך כך, בשעות האחרונות יצאו אנשי הפלג הירושלמי הקיצוני להפגנות בבני ברק, זאת על רקע ציטוטים חריפים שהופצו היום בשם מנהיג הפלג, הגר"ש אויערבך, על כך ש"עלינו מוטל להילחם עד טיפת הדם האחרונה".

גורמים בצה"ל אמרו בתגובה ל"בחדרי חרדים": "במקום לעצור ולראות את הנזק שהם גורמים לעצמם על ידי הפיכת תלמידי ישיבותיהם לבריונים אלימים משולחי כל רסן הנוהגים כאחרוני העבריינים, בוחרים בכירי הפלג לנהוג בדרך ההסתה והטרור המילולי והפיזי. ישי שליסל אחד כבר היה, האם הם מצפים לשני?".

בצבא הגיבו ואמרו כי "צה"ל מגנה את ההסתה כנגד ראש מדור בני ישיבות בצה"ל הזוכה לגיבוי מלא וימשיך לפעול בשליחות ובמקצועיות כשם שביצע את תפקידו עד כה. הסתה חמורה זו, פרועה ומשתלחת ככל שתהיה לא תרתיע את פעילות צה"ל באכיפת חוק הגיוס".

יעקב ראשי פשקווילים הפלג הקיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד