ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

"פעלו למען טוהר המגזר": גל המעצרים המטלטל - הסיפור המלא

המשטרה פשטה הלילה בו זמנית ועצרה 22 חרדים, היא מסרה כי מדובר בחשודים בביצוע מעשים חמורים בילדים ונשים • 'בחדרי חרדים' חושף את הסיפור המלא מאחורי גל המעצרים המפתיע שעלול להשליך על הקשר העסקני-רבני עם רשויות החוק

"פעלו למען טוהר המגזר": גל המעצרים המטלטל - הסיפור המלא
יונתן זינדל, פלאש 90

שערוריה או טיפול חיוני במסגרת הקהילה? המשטרה פשטה הלילה בו זמנית ועצרה למעלה מ-20 חרדים, היא מסרה כי מדובר בתוקפים וכאלה שחשודים בביצוע מעשים חמורים בילדים ונשים. בחדרי חרדים חושף את הסיפור המלא מאחורי גל המעצרים המפתיע שעלול להשליך על הקשר העסקני-רבני בציבור החרדי עם רשויות החוק.

חודש וחצי לאחר שפורסם לראשונה ב'בחדרי' על מעצרו של איש משמרת הצניעות בירושלים, המשטרה איתרה בין המסמכים שהחרימה במשרדו רישומים על גברים חרדים שביצעו לכאורה עבירות בילדים, נערים ונשים - ועצרו את החשודים במהלך הלילה בבתיהם בירושלים, בני ברק, בית שמש וביתר עילית.



במהלך השנים האחרונות - במסגרת המאבק בתקיפות במגזר החרדי - משטרת ישראל, פרקליטות המדינה וכן רשויות נוספות, פועלות לצד רבנים חרדים מתוך המגזר על מנת לחשוף מקרי תקיפה ובחלק מהמקרים כאשר אין ראיות של ממש להרשעה הטיפול נותר במסגת הקהילה - בידיעה והסכמה של הרשויות. דוגמאות לכך ניתן לראות בלא מעט תיקים המגיעים לבתי המשפט, שם המשטרה והפרקליטות אומרים בפה מלא שיש הסכמה על טיפול בפיקוח הרבנים שמשתפים פעולה עם המשטרה והפרקליטות.

כך לדוגמא, ניתן לראות במקרה בו הוגש לאחרונה כתב אישום נגד ראש ישיבה ממרכז הארץ, שמואשם בביצוע מעשים חמורים בכמה מתלמידיו - כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי' - כאשר התלונות הוגשו בעידוד הרבנים, בהם רב עיר חרדית גדולה במרכז הארץ.

אותם רבנים ובהם גם רבני 'הוועד לטוהר המחנה' המוכר יותר בשם 'משמרת הצניעות', פועלים לצד חוקרי המשטרה ומעבירים אליהם דיווחים ותלונות על תקיפות שהגיעו לפתחם. במקרה זה, בו נעצר איש 'הוועד לטוהר המחנה' במסגרת 'פרשת וילר' על ידי היחידה המרכזית ירושלים - החרימה המשטרה מביתו וממשרדו מחשבים ופנקסים. החשוד עצמו שוחרר היות והתברר כי מי שחתם על הסכם עד מדינה, הפליל אותו ושני אנשים נוספים על מנת להסיר אישומים מעליו, אך ביום הפורים הוגש נגדו כתב אישום חמור גם בגין בידוי הראיות.

המסמכים שנתפסו במשרדו כפי שדווח ב'בחדרי', נבדקו על ידי חוקרי ימ"ר ירושלים שם נמצאו פנקסים מסודרים המתעדים את פעילות משמרת הצניעות, כולל רישום מסודר של מוסר המידע, העבירות החשודות. בעקבות כך, נעצרו במהלך הלילה 22 חשודים בשורה של עבירות - על פי הרישומים שהופיעו בפנקסים.


הפנקסים שנמצאו

בינתיים, שעות לאחר גל המעצרים, שוחררו שניים מהעצורים, כך נודע ל'בחדרי', לאחר שהתברר כי הם העבירו מידע והם עצמם אינם חשודים בעבירות - אלא להיפך, סייעו לטפל בהם והעבירו מידע. האם גל המעצרים יגרום לציבור החרדי להתחפר מחדש ולא להעביר מידע לרשויות החוק, כפי שקרה במהלך השנים האחרונות? ימים יגידו. בשעה זו מובאים חלק מהעצורים לבית משפט השלום בירושלים, שם המשטרה תבקש להאריך את מעצרם.

החשודים בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


















משמרת הצניעות הועד לטוהר המחנה תקיפה מעשים חמורים משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד