י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

טלטלה בעולם הביגוד החסידי: רשתות נפרדו וחשש לקרטל מחירים

השוק החסידי בהלם: מחירי הביגוד האמירו, חשד לתיאומי מחירים עד כדי קרטל ושינוי דרמטי - דסקל וG&G כבר לא ביחד • פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'

בחורים חסידים. צילום: פלאש 90
בחורים חסידים. צילום: פלאש 90

טלטלה בענף הביגוד החסידי: משבר שנוצר בין רשת הביגוד הישראלית "דסקל" למלבושים חסידיים לגברים, לבין המותג האמריקאי G&G הביא להפסקת מכירת המותג בסניפים לאחר שיתוף פעולה של שנים ארוכות.

במקביל התחילה רשת 'דסקל' לייבא מותג מתחרה בארה"ב "גלויבער" במקום G&G. מקימי גלויבער פרשו בזמנו לפני מספר שנים מ G&G והקימו מותג נפרד.

במקביל לפרידת 'דסקל' ו- G&G - הלקוחות החסידיים התוודעו ביומיים האחרונים, על התפתחות בתחרות. פרסומות מבית רשת הביגוד 'ברדווי' המתחרה, הודיעו על יבוא המותג G&G לחנויות בישראל, באופן בלעדי.

לקוחות מסרו ל'בחדרי חרדים' כי בנוסף לשינויים בקרב היבואנים, ישנו תיאום מחירים העולה לכדי חשש קרטל. לטענת גורמים המעורים בתחום, לראשונה הושגה הסכמה לפני חג הפסח, בין כל רשתות הביגוד החסידי על שמירת המחירון ללא קיום מבצעים.

"החנויות השונות מוכרות בעקיטשע'ס במחיר אחיד" אומר ל'בחדרי' בחור חסידי שערך סקר שוק. "למעט הסכמים של חסידויות עם חנויות על אחוזי הנחה, מי שנכנס כרגיל ללא תלוש, לא יזכה להנחה - כפי שהיה נפוץ בשנים עברו.

גם בתחום הכובעים החסידים - כובעי הסמט, ישנו חשש לתיאום העולה לידי קרטל מחירים. כובע חסידי, ממותגים נחשבים, האמיר למחיר ממוצע של כ-900 שקל. כדי להבין עד כמה מדובר בעלייה דרמטית, נציין כי בשנה שעברה הצליחו הלקוחות החסידיים להשיג בתקופה זו של ערב פסח, כובע ב- 500 שקלים.

לא ברור מה הסיבה ש G&G נפרדו מדסקל אך לקוחות ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' סיפרו כי נדהמו לגלות כי ביגוד הרשת ירד מהמדפים, אחר כשני עשורים, בו צבא הלקוחות הישראלי הנאמן לG&G התרגל לרכוש את תוצרתם ב'דסקל'.

ערב חג הפסח הוא זמן שיא במכירות ביגוד חסידי. בתקופה זו ישנו ביקוש גדול יותר מכל חג, כיוון שגם אצל חסידים מקפידים להתחדש לחג בעיקר בבקעטישעס וקאפוטות חדשים.
דסקל ביגוד G&G חסידים גלויבער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד