י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בגלל תקלה: אפליקציית ווייז הפסיקה לפעול במערכות של כלי רכב

התוכנה מתקשה לאתר את היעדים המבוקשים לנסיעה ומציגה הודעות שגיאה. ווייז: "קיבלנו מספר תלונות ספורות בנושא, אבל נראה שהבעיה נפתרה"

ווייז במערכת המולטימדיה של הרכב, מתוך סרטון של CNET
ווייז במערכת המולטימדיה של הרכב, מתוך סרטון של CNET



מזה כחודש סובלים נהגים רבים בישראל מתקלה באפליקציית הניווט ווייז (Waze) המותקנת במערכת המולטימדיה ברכבם. התוכנה מתקשה לאתר את היעדים המבוקשים לנסיעה ומציגה הודעות שגיאה. לפי הדיווחים, תופעה זו התפשטה בשבוע שעבר למכוניות נוספות – בעוד שהאפליקציה הישראלית ממשיכה לעבוד באופן תקין במכשירי הסמארטפון.

בווייז לא מספקים תשובה מדוע נגרמה התקלה. לפי הערכות בענף הרכב, הסיבה לכך נעוצה בכך שחלק ממערכות המולטימדיה במכוניות, אשר רבות מהן מותקנות על ידי יבואן הרכב בהתקנה מקומית, עושות שימוש בקוד ישן. קוד זה אינו תומך בגרסת האנדרואיד העדכנית של גוגל, הבעלים של ווייז.

בשנים האחרונות החלו כמה מיבואני הרכב בישראל להטמיע את המוצר של ווייז במכוניות שהם משווקים, כך שתוכנת הניווט הפופולרית מוצגת על פני מסך המגע הניצב על הדש-בורד. בין מותגי הרכב בישראל שמציעים ווייז מובנה במכונית ניתן למנות את סוזוקי, יונדאי, מיצובישי ואופל. הגדילה לעשות האחרונה, ש"פרצה" את מערכת המולטימדיה המקורית אשר מותקנת ברכביה עוד בפס הייצור של מפעל אופל, כדי להטמיע בה את ווייז – בנוסף לתוכנת הניווט המקורית ברכב. זאת, בשל דרישת הלקוחות.

לפי הערכות, ביותר ממאה אלף מכוניות בארץ יש מערכות מולטימדיה הכוללות ווייז. בשלב זה, לא ברור כמה מהן הושפעו מהתקלה.

מווייז נמסר בתגובה: "קיבלנו מספר תלונות ספורות בנושא, אבל נראה שהבעיה נפתרה בלא מעורבות Waze". ואולם, מבדיקת TheMarker, התקלה עדיין מופיעה אצל חלק מהמשתמשים.

"במידה ויש משתמשים שהבעיה עדיין קיימת אצלם, אנו ממליצים לבצע reset (איתחול) של המכשיר במכונית ו/או שדרוג גרסה אשר יפתור את הבעיה", הוסיפו בווייז.
waze CNET ווייז מערכת מולטימדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד