י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ייקור של 100% במחיר הלולבים

מחסור בלולבים עקב איסור שהטילה מצרים על היצוא. גם מגדלי הדקלים בארץ לא רוצים לספק לולבים

לולב. צילום: עזרא לנדאו
לולב. צילום: עזרא לנדאו

מחיר הלולבים עלול להתייקר בכ-100% בסוכות הקרוב, עקב מחסור מסתמן בלולבים. המחיר הסיטוני ללולבים עלה בימים האחרונים ל-15-12 שקל ליחידה, לעומת 6-5 שקלים ליחידה בסוכות שעבר. המשמעות עבור הצרכן היא שהשנה עלול מחירו של לולב כשר להאמיר ל-80-40 שקל, בעוד שבשנה שעברה היה המחיר 60-30 שקל ליחידה. כך מדווח TheMarker.

הסיבה למחסור בלולבים היא האיסור שהטילה מצרים על יצוא לולבים לישראל, בגלל הפגיעה, לדבריהם, שגורמת תלישת הענפים לעצי הדקל. עשרות אלפי הדקלים שמגדלים המצרים באיזור אל עריש היו במשך שנים רבות המקור העיקרי ללולבים לסוכות.

בתגובה למחסור הצפוי, אישר משרד החקלאות לייבא לולבים מירדן - משלוח ראשון צפוי להגיע לישראל בימים הקרובים. משרד החקלאות הבטיח שמגעים עם המצרים נמשכים ושבמקביל נבדקות גם אלטרנטיבות נוספות.

בישראל נטועים 350 אלף דקלים, שיכולים להניב 700 אלף לולבים, מהם 500 אלף כשרים - היצע שעשוי לספק את הביקוש. במשרד החקלאות התלוננו כי על אף שסוחרי ארבעת המינים הסכימו לשלם למגדלי הדקלים את המחיר שדרשו, לא מספקים המגדלים את הלולבים בהתאם להתחייבות שנתן בשמם ארגון החקלאים.

מנהל השרותים להגנת הצומח במשרד החקלאות, מאיר מזרחי, אמר אתמול כי ארגון החקלאים הבטיח למשרד לעודד את מגדלי התמרים להגביר את קטיף הלולבים - אך בפועל הדבר אינו קורה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד