י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

השורה נשמטה בשוגג

בעקבות תלונות, מבהיר עורך 'על כוס קפה': דיני הכנת קפה בשבת לפי הספרדים יובאו בגיליון הבא

על כוס קפה. פינת ההלכה
על כוס קפה. פינת ההלכה


צרכנים לא מעטים שנתקלו בחוברת 'על כוס קפה' מס' 2 של חברת 'עלית', הביעו מורת רוח מכך שלא הובאו בחוברת פסקי ההלכה על-פי דעות הספרדים.

"אין ספק שמשרד הפרסום עשה עבודה מקצועית ויפה, הן שיווקית והן רעיונית", הם אומרים. "אך עיון מעמיק מגלה בורות וטיפשות בכל הקשור להלכות הנהוגות על ידי הספרדים בהכנת קפה. בפנים העלון נכתבה פינה הלכה ע"י הרה"ג ישראל גרינברגר, רב ומו"צ דחסידי ויזינץ פ"ת אלעד ומחבר הספר שו"ת 'שובה ישראל. כמעט כל ההלכות וכל החומרות האפשריות נכתבו בפינה הזו . אבל מה לעשות שהספרדים נוהגים לכתחילה אחרת בהכנת הקפה? ומה יעשה יהודי פשוט לא כל כך דתי כשיראה את המדור ההלכתי הזה ? ומה יעשה בעל תשובה גם כן?"

"אולי במחשבה שנייה", הם הוסיפו, "הטעות היא של משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל', שצירף את דעתו של הרב מבלי להביא את כל ההלכה הנהוגה גם אצל הספרדים ולא רק המחמירה".

במענה לכך, אומר דני כהן, עורך העיתון ומנהל מחלקת יחסי ציבור בפרסום 'בולטון פוטנציאל': "המדור כתוב בצפיפות רבה ולא כל החומר נכנס לפינה זו. על-פי התכנון, אמור המדור בעיתון הבא להמשיך ולעסוק בדיני הקפה ושם מובאים חילוקי הדינים בין פסקי הנוהגים כדעת הרמ"א ובין הנוהגים כדעת מרן המחבר".

"מטבע הדברים", אומר כהן, "נכתב המדור באופן שמתייחס לדעות המחמירות בראשיתו ולאחר מכן עובר לדעות המקילות. לא היה בכוונתנו לפגוע במאן דהוא והשורה שאומרת כי המשך ההלכות יופיע בגיליון הבא, נשמטה בשוגג".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד