י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חלם זה כאן

חשיפה • למה לזרוק 11 מיליון ש"ח לפח כשאפשר להקים גדר משוכללת ולהפקירה. זה מה שעשו באלעד

פירצה קוראת לגנב. השער בגדר המוזנחת. צילום: יחיאל שמעוני
פירצה קוראת לגנב. השער בגדר המוזנחת. צילום: יחיאל שמעוני



מערך שמירה משוכלל, הכולל גדר חשמלית, מוקשי דמה ומצלמות בקרה ומעקב הפזורות בתוככי העיר, אמור היה להפוך את אלעד לאחת הערים המוגנות ביותר בארץ.

פרנסי אלעד, הממוקמת על הקו הירוק, התגאו מאוד במערך השמירה וההגנה שהקימו. כאשר רק הוקמה הגדר, הובאו למקום כל המי ומי כדי לראות מקרוב את הפלא החדש – מערך הגנה משוכלל שאין רבים דומים לו.

את מערך ההגנה האלקטרוני, רכשה מועצת אלעד מחברת 'תדיראן', כשהתשלום על-סך 11 מיליון שקלים נפרס על-פני כחמש שנים, במהלכן התחייבה 'תדיראן' לתחזק את מערך השמירה.

אלא שאז הגיעה ההחלטה של ראש המועצה החדש, צבי כהן. מיד עם כניסתו לתפקידו הודיע כהן על הפסקת מערך השמירה בעיר.

מנקודה זו ואילך החלו ההפקרות והבזבוז 'לחגוג': מידי יום ביומו נגנבים ביישוב לא רק רכבים ורכוש אישי של תושבי העיר, אלא אף רכוש המועצה. קרי: ציוד הגדר ההיקפית על כל המערך האלקטרוני הנלווה לה.

מצלמות וחלקי מתכת מהגדר, נגנבו באור יום, מתחת לאפה של המועצה המקומית. בשלב הראשוני, עוד תיעדו המצלמות שבחדר הבקרה במועצה, בשידור-חי, את מסכת הגנבות נטולות הרסן.

המצלמות נגנבו - המסכים הוחשכו

בשלב מאוחר יותר, לאחר שנגנבו והושחתו מצלמות רבות - 'הוחשכו' מרבית המסכים, וחדר הבקרה הפך לחדר חשוך ולא רלוונטי. חלקי המתכת של הגדר החשמלית נחתכו ויחד עם המצלמות הועמסו על רכבים שהעבירו אותן אל מעבר לתחומי הקו הירוק.

הגדר החשמלית חדלה מלתפקד ובקטעים מסוימים אף נוצרו פתחים המאפשרים מעבר של כלי-רכב לתוככי היישוב ובעיקר מחוצה לו.

החלטתו של ראש המועצה הביאה לזריקתם לפח של מיליוני שקלים, המועברים בתשלומים, מידי חודש בחודשו לחברת 'תדיראן'. שכן, על-פי החוזה שנחתם בין החברה לבין המועצה המקומית, מחויבת החברה בתחזוק הגדר, כשעל המועצה מצידה, מוטל לבצע פטרולים ממונעים והפעלת מוקד 24 שעות ביממה.

עד לכניסתו של כהן לתפקיד, עמדה המועצה בתנאי ההסכם והחברה מצידה העניקה טיפול שוטף לציוד האלקטרוני הרגיש. אולם, מרגע קבלת החלטה החד-צדדית של המועצה על הפסקת השמירה, מסרבת החברה למלא את חלקה ולתקן את הטעון תיקון, מה שלא ••מונע מהמועצה, להמשיך ולשלם לחברת 'תדיראן', מידי חודש, את התשלום השוטף עבור רכישת הגדר.

הניסיונות הכושלים של המועצה להתחמק מהתשלום, נתקלו בתגובה מהירה מצידה של חברת 'תדיראן', שהבהירה כי המועצה היא זו שהפרה את תנאי ההסכם, וכי היא מצידה עומדת על כך שכל ההתחייבויות הכספיות ישולמו במלואן.

קישורים:
חשיפת המחדלים נעשתה לראשונה בפורום חרדים-אלעד. לתמונות נוספות - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד