י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרבצ"ר הולך הביתה

הרב וייס יסיים את תפקידו בתחילת 2006. ואל תשאלו איזה דופי מצא האלוף שטרן ברב שלמה יעקובוביץ

רבצ"ר, תא"ל ישראל וייס
רבצ"ר, תא"ל ישראל וייס



הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף ישראל וייס, יסיים את תפקידו בתחילת 2006. זאת בעקבות הודעת הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, במהלך ישיבת פורום המטה הכללי שדנה בשיבוצים בצה"ל, כי מינויים ברבנות הצבאית יבוצעו על-ידי הרבצ"ר הבא. בעקבות הודעתו זו של הרמטכ"ל, כינס הרב וייס את מקורביו ואמר כי בכוונתו לפשוט מדים כבר בתחילת השנה הבאה.

הכל החל בדיון שיבוצים שהתקיים הבוקר, בראשותו של הרמטכ"ל דן חלוץ. בין הבאים לדיון היה הרבצ"ר, תא"ל ישראל וייס, שהציג את מועמדיו לתפקידים ברבנות הצבאית. הרמטכ"ל הוא זה שממנה קצינים בדרגות אל"מ ומעלה. קציני החיל השונים, כולל הרבצ"ר, הם הממליצים.

בתחילה הגיש הרבצ"ר שני מועמדים לשני תפקידים. אחד את סא"ל שחר מתנה, איש אמונו וסודו - לתפקיד רמ"ח ארגון והשני סא"ל הרב שלמה פרץ לתפקיד רמ"ח כשרות והלכה.

אלא שראש אכ"א, אלוף אלעזר שטרן, דחה את המצע של הרבצ"ר וקבע כי לכל תפקיד חייב שיהיו כמה מעומדים לבחירה והחלטה של הרמטכ"ל.

הרבצ"ר חזר ללשכתו וביקש להעמיד מעומדים נוספים שלא יסכנו את המועמדים שבחר, כאלה שאין להם ברקורד מילוי תפקידים מרכזיים, וכאלה שאין מי מפורום מטכ"ל שילחם עבורם.

לשם כך בחר ברב שלמה יעקובוביץ, רב חיל המודיעין, ובסא"ל איתמר גוטהרץ, שכל תפקידיו היו תפקידים פקידותיים. בתפקידו האחרון הוא משרת כמפקד בסיס הרבנות הצבאית בצריפין. הכול ידעו שהשניים הנוספים הם 'מועמדי קש', דבר שהוא פסול מעיקרו. בכל חיל אחר המועמדים המוצגים לבחירה הם מעומדים ראויים, ועל הרמטכ"ל לבחור אחד מביניהם.

"את המינוי הזה יחליט כבר הרבצ"ר הבא"

בדיון שהתקיים היום בפני הרמטכ"ל עלו לדיון רק שמותיהם של המועמדים לתפקיד רמ"ח כשרות והלכה - סא"ל הרב שלמה יעקובוביץ וסא"ל הרב שלמה פרץ. את שני המועמדים לתפקיד רמ"ח ארגון דחה הרמטכ"ל באומרו: שחר מתנה צעיר מדי, ובכלל "את המינוי הזה יחליט כבר הרבצ"ר הבא".

במהלך הדיון על מינוי רמ"ח כשרות והלכה התלבטו הרמטכ"ל וראש אכ"א את מי למנות, אלא שאז אמר האלוף שטרן שחייבים להבחין בין השניים בנתון חשוב אחר: הבנים של הרב יעקובוביץ לא שירתו בצה"ל, הם 'בני תורה'. הרמטכ"ל קיבל את הטיעון ובעקבות כך מונה הרב פרץ לתפקיד.

חשוב לציין, כי לרב יעקובוביץ היו חמישה בנים. הגדול שירת בצה"ל ברבנות הצבאית, שירות מלא. השני הוא אברך כולל, השלישי נהרג לפני שנה וחצי בתאונת-דרכים, ושנים הנוספים לומדים בישיבות.

כזכור, לפני מספר ימים דיווחנו, בפרסום ראשון, על עתירה שהוגשה לבג"צ על-ידי עמותת להב, בדירשה לסיים את כהונתו של הרבצ"ר לאלתר. העתירה הועברה לדיון בפני הרכב בג"צ.

דובר צה"ל מודיע

דובר צה"ל הודיע היום בצהרים את ההודעה הבאה:

הפירסום בדבר הפסקת תפקידו של הרבצ"ר בקרוב ע"י הרמטכ"ל אינו נכון. כפי שסוכם, הרבצ"ר יסיים תפקידו במהלך שנת כהונתו השישית עד קיץ 2006.

קישורים:
עוד בנושא
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד