י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בג"ץ נגד ילדי החרדים

בג"ץ דחה עתירת עיריית ביתר-עילית להחיל מפעל ההזנה גם על החינוך החרדי. העירייה תגיש בקשה לדיון נוסף

ילדים בתלמוד תורה בביתר עילית. צילום אילוסטרציה
ילדים בתלמוד תורה בביתר עילית. צילום אילוסטרציה

שופטי בית המשפט העליון, בראשות השופט מישאל חשין, דחו הבוקר את עתירתה של עיריית ביתר-עילית, שדרשה להחיל את מפעל ההזנה על כלל מוסדות החינוך החרדי בעיר ביתר-עילית.

בעתירתה דרשה העירייה להחיל את מפעל ההזנה גם על מוסדות המוגדרים כ"מוכר שאינו רשמי" ולא רק על המוסדות הממלכתי-דתי, החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני, בטענה כי החלטת הממשלה והחוק שנחקק בעניין חל על כלל המוסדות בתחומי הישוב בו חל יום חינוך ארוך. עוד טענה העירייה, כי החלטת משרד החינוך שלא ליישם את מפעל ההזנה ביתר מוסדות החינוך, הינה החלטה פסולה ומפלה בין ילד לילד.

המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט מישאל חשין, שכתב את פסק הדין, דחה את העתירה וטען בין היתר, כי אם מעוניינים הורי התלמידים שילדיהם יקבלו ארוחת צהרים במימון המדינה, "יבואו אותם ילדים בבתי הספר הממלכתיים, וכדבר הלמד מעניינו יזכו בכל ההטבות שהמדינה ורשויות הציבור מעניקות לילדים הלומדים בבתי-ספר ממלכתיים".

חשין מוסיף וכותב, כי אם יבחרו הוריהם של ילדים שלא להידרש לחינוך הממלכתי אלא לחינוך הניתן במוסדות אחרים שאין הם ממלכתיים, "אל יבואו בטענה כי אין מזכים אותם בארוחה חמה כהוראות חוק ארוחה יומית לתלמיד".

בעיריית ביתר-עילית דוחים את פסק הדין של בג"ץ, וכבר הבוקר הוקם צוות של משפטנים שאמור להגיש בקשה לדיון נוסף בהרכב מורחב של שופטים. ראש העיר, הרב יצחק פינדרוס אומר, כי העירייה תערער על ההחלטה בדרישה לדיון מורחב ועקרוני באפלייה רבת-השנים של המדינה כלפי מוסדות החינוך החרדי שאינם רשמיים.

בעניין הפעלת מפעל ההזנה בעיר, הוסיף ראש העיר כי העירייה בודקת את האפשרות להפעיל בקרוב את מפעל ההזנה בכלל מוסדות החינוך בעיר באופן עצמאי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד