י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב ביטון רוכש 'ביקור חולים'

בית החולים יימכר תמורת 20 מיליון דולר לקבוצת משקיעים המכונה בבקשה כונס הנכסים 'קבוצת הרצברג'

בית החולים 'ביקור חולים'. צילום: 02NET
בית החולים 'ביקור חולים'. צילום: 02NET



כונס הנכסים הרשמי של בית החולים 'ביקור חולים', עו"ד שלמה שחר, הגיש היום לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לקבוע דיון דחוף לאישור מכירת בית החולים לקבוצת משקיעים המכונה בבקשה 'קבוצת הרצברג'. זאת לאחר שנציגי הקבוצה חתמו על טיוטת הסכם והפקידו ערבות בנקאית על-סך מיליון דולר.

כזכור נקלעה עמותת 'ביקור חולים' לקשיים כלכלים, אשר הביאו לצבירת חובות של למעלה מ-200 מיליון שקל ובנוסף חובות פנסיוניים בסכום דומה. בתחילת חודש נובמבר 2003 מינה בית המשפט המחוזי בירושלים את כונס הנכסים הרשמי עו"ד שלמה שחר כמפרק הזמני של העמותה. עם מינוי הכונס הרשמי וכשנודע מצבו הכלכלי של בית החולים, היה קיים חשש כי לא ניתן יהיה להמשיך להפעילו כעסק חי. למרות החשש והקשיים, יזם עוט"ד שחר תכנית הבראה אשר יישומה הביא את בית החולים להפעלה מאוזנת, תוך ייצוב פעילותו. במקביל, ננקטו כל הפעילויות הנדרשות לצורך מכירתו של בית החולים.

בתחילת יוני 2004 פרסמה הזמנה להציע הצעות לרכישת בית החולים. בבקשה שהוגשה לבית המשפט מציין הכונס הרשמי, כי בתשובה להזמנה הוגשו שתי הצעות. הצעה אחת הוגשה על-ידי קופת חולים 'מאוחדת' וההצעה השנייה הוצעה על-ידי קבוצה אשר יוצגה על-ידי הרב גרשון לידר, המשמש כמנכ"ל בית החולים לניאדו בנתניה. עוד מצויין בבקשה, כי שתי ההצעות לא ענו על תנאי ההזמנה להציע הצעות. קופת חולים 'מאוחדת' הציעה לקבל את הנכסים ללא תשלום (ובמקביל קבלת התחייבויות לתמיכה מהמדינה) ואילו קבוצת לידר הציעה תשלום נמוך מאוד.

שני מיליון דולר כתשלום ראשון

לפני מספר חודשים הוגשה הצעה נוספת על-ידי 'קבוצת הרצברג'. הקבוצה מונה את אנשי העסקים הירושלמיים צבי סנד, רמי בן דוד וג'ק ג'מאל, את הרב דניאל ביטון, ואת ישראל הרצברג. קבוצה זו הציעה לשלם עבור רכישת בית החולים כולל המבנים, הציוד והמוניטין של בית החולים סך של 20 מיליון דולר בתשלומים לאורך 10 שנים ובלווי ערבויות מתאימות. הקבוצה תשלם מקדמה בסך של שני מיליון דולר כתשלום ראשון עם אישור המכירה על-ידי בית המשפט המחוזי בירושלים.

קבוצת הרצברג התחייבה להמשיך ולהפעיל את בית החולים לפרקי זמן של 5 שנים ו 13 שנים נוספות. בנוסף, התחייבה הקבוצה להעסיק לפחות 60 אחוז מהעובדים המועסקים כיום בבית החולים. יצוין, כי בחוזה מופיע סעיף הדן באפשרות שמבני בית החולים לא יועברו לבעלות הרוכשים תוך 7 שנים עקב בעיות משפטיות. אם אכן כך יקרה כי אז יופחת היקף התמורה האמורה להיות משולמת לקופת הפירוק .

כאמור, לאחר שהופקדה הערבות הבנקאית חתמה הקבוצה על טיוטת ההסכם וטיוטה זו הועברה לבית המשפט המחוזי בירושלים אשר לו הסמכות לאשר את המכירה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד