י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דיין חדש ליהודי מונטריאול

הרה"ג רבי יונתן-בנימין וייס מונה לתפקיד סגן אב"ד במונטריאול. יחל החודש בתפקידו

יהודים חרדים במונטריאול עורכים כפרות
יהודים חרדים במונטריאול עורכים כפרות

תושבי מונטריאול, קנדה, נערכים לקבל את פני הרה"ג רבי יונתן-בנימין וייס, סגן אב-בית-דין החדש של הקהילה היהודית. "במסגרת 'כבוד התורה', אנחנו נקבל את התוספת המאוד חשובה להנהגה הרבנית שלנו", אמרו אנשי 'ועד העיר' – מועצת הקהילה החרדית במונטריאול, במסגרתה פועלים בין-דין רבני ומערכת כשרות מוערכת.

הרב וייס, שהתגורר עד היום בבני-ברק ושימש כרבם של חסידי צאנז בעיר, נחשב כמומחה בענייני רפואה. הוא חתנו של אב"ד ציריך בשווייץ, הרב שמרלר. הרב וייס ניצל את החודשים האחרונים ליצירת קשרים עם בתי-דין מקומיים ועולמיים, איתם יעמוד בקשר רצוף מתוקף תפקידו החדש.

הרב יגיע לעיר בכ"ו חשוון וישתתף באותו ערב בטקס ההכתרה שיתקיים לכבודו במלון 'פור פוינטס שרתון' היוקרתי. רבנים ואישים מכל החוגים והקהילות צפויים להשתתף באירוע.

בין הרבנים שכבר הבטיחו את השתתפותם באירוע נמצאים הדיין הגאון רבי אהרון-דוד דונר מלונדון והגאון רבי אשר וייס מירושלים, אחיו של הרב החדש.

קרב מספר בתי-כנסת במונטריאול התפתחה תחרות סמוייה אצל מי יתפלל הרב, ואחדים אף ביקשו שהרב וייס ימלא אצלם את משרת רב בית-הכנסת. המקום שנבחר לבסוף היה בית-המדרש 'מניין אברכים' קהילה חדשה אך מתפתחת. "אנו מאושרים שהרב החדש הסכים להנהיג אותנו, ואנו בטוחים שזה יהיה התחלה לעתיד נפלא למניין שלנו", הם אומרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד