ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

המיזוג הגדול

משרדי הפרסום אפיקים וגל BSD במגעים אחרונים לקראת מיזוג. יהפכו למשרד המגזרי הגדול בישראל

"כולם מדברים עם כולם". בני גל
"כולם מדברים עם כולם". בני גל

האם הבלתי יאמן עומד לקרות: שני משרדי הפרסום הגדולים במגזר החרדי, שנחשבו עד עתה לשני המתחרים הגדולים של הפרסום החרדי - 'אפיקים' ו'פרסום גל', נמצאים בימים אלו במשא ומתן מתקדם למיזוג בין שני המשרדים.

המגעים בין שני המשרדים החלו כבר לפני כשלושה חודשים, אז הגיעה הצעה דו-כיוונית לחיבור בין שני המשרדים. שני המשרדים החלו לעמול על הנתונים הכספיים ובהתמחרויות לקראת הסכם המיזוג, ובימים אלו נמצאים שני המשרדים במשא ומתן לחתימת חוזה שיאפשר את מיזוג שני המשרדים באופן מלא.

נודע, כי כבר לפני זמן רב ניהלו שני ראשי המשרדים מגעים עם מנהלי חברות פרסום המובילות במגזר הכללי, במטרה לשמש כמחלקה החרדית של המשרד. לאחר כניסתה של מיכל המאירי לתפקיד מנכ"ל 'גיתם BDDO', החל 'פרסום גל' לשתף פעולה באופן חלקי עם 'גיתם BBDO', כאשר 'גיתם' ניסו להעביר ל'גל' את לקוחותיהם במגזר הכללי. שיתוף הפעולה הופסק לאחר ש'גיתם' לא עמדו בהסכמים.

לעומת זאת, ר' יגאל רווח, מנכ"ל 'אפיקים', נפגש בעבר עם כמה מראשי משרדי פרסום מובילים, ביניהם גם 'מקאן אריקסון'. כיום נראה כי שני המשרדים הגיעו למסקנה שהידוק הקשרים ביניהם יהווה עבורם קפיצת מדרגה בהיקף הפעילות ובהתמקצעות המשרד.

המיזוג של 'גל' ו'אפיקים' אמור להיות השלב הראשון בהשתלבות משמעותית יותר של שני המשרדים במשרד פרסום גדול. מגעים מעין אלו התנהלו עם המחלקה החרדית של 'מקאן אריקסון', עם המחלקה החרדית של 'פובלסיס סקטורס', וכן עם משרד הפרסום 'אדלר חומסקי & ורשבסקי'.

על-פי הערכות בענף הפרסום החרדי, הכוונה הנסתרת העומדת מאחורי המיזוג, היא בניית המשרד המגזרי המוביל בארץ, במטרה למכור אותו כחבילה אחת לקבוצת פרסום גדולה אחרת.

בשלב זה, טרם ידוע מה יעשה עם הלקוחות החופפים של שני המשרדים שיש בהם ניגודי אינטרסים, אולם ככל הנראה, אם המהלך יצא לפועל, קבוצת 'חוגלה קימברלי' תאלץ לעזוב את 'פרסום גל', לטובת 'סנו' המטופלת חלקית ב'אפיקים', ובכל מקרה, קבוצת 'בזק', הכוללת את 'בזק בינלאומי' ו'פלאפון' תמשיך להיות מטופלת ב'אפיקים', מה שמחייב ניתוק יחסים בין 'מירס' ו'פרסום גל', וכן עזיבה של חברת השיחות הבינלאומית 'קווי זהב'.

ההחלטה הסופית באשר למיזוג, תלויה כיום בעיקר בצפי היקפי הפעילות במשרד הממוזג. היקף זה נמדד לא רק על-פי לקוחות המשרדים הקיימים, אלא בעיקר על-פי לקוחות גדולים ומובילים במשק הישראלי, שעומדים להיכנס לפרסום מאסיבי במגזר החרדי.

'פרסום גל' היה מחלוצי הפרסום החרדי, כאשר החל את דרכו לפני למעלה מ-20 שנה. בין לקוחות 'פרסום גל': 'תנובה', 'החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה)', 'מירס', 'אגד', 'מאוחדת', 'אלעל' ו'ג'ונסון & ג'ונסון'. 'אפיקים' נחשב לאח הצעיר של 'גל', שבשנה האחרונה אף הצליח לעלות עליו בהיקפי הפרסום במגזר החרדי ולכבוש את פסגת הפרסום החרדי - על פי מצעד הפרסום החרדי של 'ענינים'. בין לקוחות 'אפיקים': 'סנו','יפאורה תבורי', 'פלאפון', 'בזק בינלאומי', 'בגיר', 'שפע שוק', 'מפעל הפיס', 'כללית', 'אסם' ו'אופטיקנה'.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, ניהל אפיקים במהלך עשרת החודשים הראשונים של השנה תקציבים בהיקף של 2.6 מיליון דולר (מחירים אמיתיים); וגל BSD תקציבים בהיקף של 1.6 מיליון דולר.

מנכ"ל ובעלים של 'פרסום גל', ר' בני גל, אומר כי בשלב זה הכל נמצא בגדר דיבורים בלבד, ואין שום הסכם חתום בין הצדדים: "החודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר, נחשבים בכל שנה ל"עונת הדיבורים". ישנה היערכות לשנה הבאה, ובמסגרת זה מחפש כל משרד להגיע לפריצת דרך. בכל שנה מעורבים בזה משרדים אחרים, והשנה ישנם דיבורים למיזוג עם 'אפיקים'. אין באפשרותי כרגע לומר לך אם המגעים אכן יובילו לסגירות והאם האפשרות הזו תגיע לכלל הבשלה ונלך יחד בהרכב כזה או אחר. בכל מקרה, 'פרסום גל' ימשיך להיות משרד פרסום מוביל במגזר החרדי".

המיזוג האחרון שנערך בין משרדי פרסום במגזר החרדי, היה בין 'בולטון' ו'פוטנציאל', שהביא לזכייה במספר גדול של לקוחות מאז המיזוג. באם אכן הצדדים יגיעו להסכם ביניהם, ויתרחש המיזוג הנוכחי, אין ספק כי מפת הפרסום החרדית תשתנה לחלוטין. המיזוג יביא לתגובת שרשרת, כאשר ייווצר פתח לצמיחה למשרדי פרסום נוספים וכן לפתיחה של מחלקות חרדיות במשרדי פרסום כלליים.


באדיבות 'עניינים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד