י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גם לבייב רוצה בנק

ר' לוי לבייב שוקל שיתוף פעולה עם קבוצת 'סרברוס-גבריאל' שרכשה את השליטה בבנק לאומי

ר' לוי לבייב (מימין) עם שותפו ר' שייע בוימלגרין. צילום: COL
ר' לוי לבייב (מימין) עם שותפו ר' שייע בוימלגרין. צילום: COL

גם ר' לוי לבייב רוצה שליטה בבנק. אחרי שידידו ושותפו לעסקים, ר' שייע בוימלגרין, הקים לפני כחודש את בנק 'ליברטי פוינט' בניו-יורק, ניסה הלילה (ב') ר' לוי לבייב להשיג שליטה בבנק - בנק גדול בהרבה. וכך, בין ההצעות שהוגשו במכרז למכירת השליטה בבנק לאומי הייתה גם הצעה של לבייב, בעל השליטה בחברת 'אפריקה ישראל' ואחד היהלומנים הבולטים בעולם. עצם הגשת ההצעה מטעם לבייב עוררה הפתעה בקרב בנקאים ופרשני כלכלה.

אבל הקבוצה שזכתה לבסוף במכרז גרמה לתדהמה במערכת הבנקאות: קבוצת סרברוס-גבריאל שילמה 16% מעל מחיר השוק, 54% מעל ההון, וזכתה במכרז לרכישת בנק לאומי, לאחר מו"מ שנמשך כשעתיים.

לפי אתר 'דה מרקר', המצטט מקורבים, "לבייב שוקל שיתוף פעולה עם קבוצת סרברוס-גבריאל שרכשה את השליטה בבנק לאומי". לדברי המקורבים, ההצעה שלבייב הגיש היתה השנייה בגובהה לאחר ההצעה הזוכה, והיא ניתנה מלבייב עצמו ולא באמצעות חברת 'אפריקה ישראל', בה הוא שולט.

חשוב לציין, כי בנק לאומי מחזיק ב-16% מההון של קבוצת אפריקה-ישראל.

על פי תנאי המכרז, חייבת קבוצת המשקיעים הזרה לחלוק את גרעין השליטה בבנק עם קבוצת ישראלים בשיעור של 50% לפחות - וזוהי הנישה עליה מדברים מקורבי לבייב.

קבוצת סרברוס-גבריאל תשלם 2.474 מיליארד שקלים עבור 10% מהמניות, ותשלם 4.62 מיליארד שקלים במידה ותממש את האופציה ל-10% נוספים. בניגוד להערכות קודמות, לפיהן ירכשו מניות הבנק על-ידי מתווך פיננסי, קבוצת סרברוס הינה רוכשת אסטרגית המעוניינת לשלוט בבנק.

עם הזכייה במכרז של קבוצת סרברוס-גבריאל, תם היום עידן בשוק ההון הישראלי, כאשר מדינת ישראל מכרה את האחזקה האחרונה שהייתה לה בבנק מקומי. בכך הסתיימה תקופה של 22 שנים, אשר ראשיתם בהלאמת הבנקים בעקבות משבר המניות של שנת 83'.

קישורים:
עוד בנושא
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד