י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לבייב מקים בית סוהר פרטי

אפריקה ישראל, מנרב ואימרלד האמריקאית יקימו את בית הסוהר הפרטי הראשון בישראל

ר' לוי לבייב
ר' לוי לבייב

'אפריקה ישראל', הנמצאת בשליטת ר' לוי לבייב, 'מנרב הנדסה' ו'אימרלד האמריקנית' יקימו את בית הסוהר הפרטי הראשון בישראל. כך החליטה אמש ועדת המכרזים הבינמשרדית בראשותו של סגן החשב הכללי באוצר, עמי לנדאו.

אתר 'דה מרקר' מדווח, כי אחרי דחייה של מספר חודשים נבחר זוכה במכרז להקמת בית הסוהר. זהו אחד המכרזים היחודיים שהוצאו לאחרונה במדינת ישראל - מכרז להקמת בית כלא פרטי ראשון במדינה, שייבנה על ידי הסקטור הפרטי בשיטת PFI וינוהל על ידו, ולא על ידי שירות בתי הסוהר.

היזם יבנה את בית הסוהר ויתפעל אותו במשך תקופת הזיכיון, אשר במהלכה יקבל תשלום שנתי מהמדינה עבור כל אסיר ואסיר.

למכרז ניגשו שתי קבוצות. האחת כללה כאמור את החברות אפריקה ישראל ומנרב, השנייה כללה את חברת סולל בונה.

בית הסוהר שיוקם מדרום לבאר שבע, מיועד לאכלוס של עד 800 אסירים פליליים ברמת סיכון מזערי-בינוני, וייתן פתרון מהיר ואיכותי למחסור הקיים במקומות הכליאה. כמו כן, יספק בית הסוהר מקומות עבודה נוספים לתושבי האזור.

היקף החוזה שייחתם בין הזוכות במכרז למדינה נאמד בכ-1.4 מיליארד שקל, כאשר עלות הקמת בית-הסוהר בפרויקט נאמדת בכ-250 מיליון שקל.

הקמת בית הסוהר צפויה להתחיל בתחילת 2006 וההפעלה צפויה להיות במהלך שנת 2008. במסגרת המיון המוקדם, נקבע תנאי סף לעניין תכנון בתי סוהר, לפיו על המציע לצרף לקבוצתו אדריכל בעל ניסיון בתכנון של חמישה בתי סוהר לפחות, עם קיבולת של 400 אסירים לפחות, בכל אחד. בנוסף נקבע, כי בנייתם של לפחות שניים מאותם בתי סוהר הסתיימה בשבע השנים האחרונות.

זאת הפעם הראשונה בה יוקם בית כלא פרטי בישראל.

בשירות בתי הסוהר קיימים כ-24 מתקני כליאה שונים ובהם כ-12,500 אסירים. לאחר הקמת בית הסוהר באמצעות הסקטור הפרטי, יופקו לקחים מהפעלתו ולאחר מכן יוחלט אם להקים בית סוהר נוסף בשיטה זו.

קישורים:
עוד בנושא
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד