ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

עקפו את בג"צ

ועדת הכספים קבעה פה אחד: מוסדות החינוך בזרם ה'מוכר שאינו רשמי' ייהנו ממפעל ההזנה

ילדים בתלמוד תורה בביתר עילית
ילדים בתלמוד תורה בביתר עילית

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום פה אחד את הצעת חוק 'עוקף בג"ץ' שהגישו הח"כים משולם נהרי ומשה גפני, לפיה מוסדות החינוך בזרם ה'מוכר שאינו רשמי', יהיו זכאים ליום חינוך ארוך ויהנו ממפעל ההזנה.

נציגי משרד האוצר והחינוך, שנכחו בדיון, הציגו התנגדות חריפה לחוק. היועצת המשפטית של משרד החינוך טענה כי כל בתי הספר של רשתות מעיין החינוך התורני של ש"ס והחינוך העצמאי של החרדים, נכללים כבר ממילא בחוק ואין שום אפשרות להוסיף בתי-ספר חדשים לרשימת המוסדות הכלולים בו.

ח"כ משה גפני לא התרשם מהדברים ואמר כי על משרד החינוך לשנות את אופן חלוקת התקציבים, ולכלול בתקציב גם מוסדות של החינוך ה'מוכר שאינו רשמי'.

מכיוון שהחוק קובע, כי אישור הצעת חוק שעלותה למעלה מחמישה מיליון שקלים דורשת תמיכה של למעלה מ-50 חברי כנסת, הסכימו גפני ונהרי להחיל את החוק באופן הדרגתי, כך שלא יעבור את העלות השנתית של חמישה מיליון שקלים.

הצעת החוק באה לאחר שבחודש אוקטובר האחרון דחו שופטי בג"ץ את העתירה שהגישה עיריית בית"ר עלית למימון מפעל ההזנה בחינוך החרדי. השופט חשין כתב אז: "אם יבחרו הוריהם של ילדים שלא להידרש לחינוך הממלכתי אלא לחינוך הניתן במוסדות אחרים שאין הם ממלכתיים, אל יבואו בטענה כי אין מזכים אותם בארוחה חמה כהוראות חוק ארוחה יומית לתלמיד".

בעתירה שהוגשה אז דרשה העירייה להחיל את מפעל ההזנה גם על מוסדות המוגדרים כ'מוכר שאינו רשמי' ולא רק על מוסדות הממלכתי-דתי, החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני, בטענה כי החלטת הממשלה והחוק שנחקק בעניין חל על כלל המוסדות בתחומי היישוב בו חל יום חינוך ארוך.

עוד טענה העירייה, כי החלטת משרד החינוך שלא ליישם את מפעל ההזנה ביתר מוסדות החינוך, הינה החלטה פסולה ומפלה בין ילד לילד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד